keskiviikko 4. heinäkuuta 2012

Kaikki meni pieleen...

No ei. Mutta tosiaan maanantaina tuli lista nimiä Metropolian sivuille, eikä sieltä mua löydä, vaikka kattois kymmenen kertaa. Tiistaina tuli kirje, että nyt kävi näin. Hain siis käsikirjottamisen linjalle. 37 ihmistä pääs koko elokuva-/televisiolinjalle (joka sisältää 5 eri suuntautumista) ja mä oon sijalla 43. Eli varmaan 1. tai 2. varasija, ottaen huomioon, että tonne käsikirjotukseen pääs vaan ne viis ihmistä. Tajuutteko mitä meinaan?

No, ei sillä, että sillä varasijalla tekis yhtään mitään. Ihanku joku niistä viidestä lahjakkaasta sisäänpääsijästä luovuttais tollasen paikan yhtään kenellekään. Tieto varapaikasta tulee hakutoimiston mukaan vasta joskus elokuun puolivälissä, eli sille nyt ei ainakaan kannata hirveesti ajatuksia uhrata tässä vaiheessa.

Mua ärsyttää eniten se, et annoin itteni jo kelata et voisin päästä. Nyt on sellanen olo, että kuinka tyhmä mä oon, ku luulin et kukaan ottais mua yhtään minnekään.... Hah. Mä ehin jo hetken nähä mut kiljumassa onnesta kirje kädessä, soittamassa kaverit läpi ilouutiset kertoen, kilistelemällä illalla skumppalasit kädessä ystäväporukalla. Tää kaikki vaihtu tietokoneen ääressä itkemiseen, infopainotteiseen ryhmäviestiin kavereille ja lohtushoppailuun, joka ei auttanu vittuakaan.

Mä halusin sinne kouluun ihan törkeesti... Joo, aina voi hakee uudelleen, en vaan todellakaan jaksa toista tällasta vuotta. Pakko alkaa ettimään parempaa duunia ja varmaan se asuntoki pitäs jostain repästä. Mut arvatkaa mitä? Mua ei jaksa kiinnostaa yrittää yhtään mitään, tuntuu ettei oo energiaa. Tuntuu itse asiassa siltä, ettei oo energiaa painaa jotain paskaa duunia taas yhtä vuotta lisää, sit hakea uudestaan kouluun vaan tullakseen hylätyks taas kerran. Olin jotenki jo eläny siinä uskossa, että koulun penkillä mä vietän seuraavat neljä vuotta, opiskelemassa ekan kerran elämässäni jotain siistiä ja mielenkiintosta, jotain, jota voin kutsua mun jutuks.

Ja niin - postauksessa ei oo kuvia, koska pudotin kameran lattialle ja se meni rikki. Että näin.

Ja postaus on tarkotuksella yltiönegatiivinen.

Onnea kauheesti kaikille kouluun päässeille, olkaa ylpeitä itestänne!

28 kommenttia:

  1. Voi Iina :( Mulla ois ollu ihan tasan tarkkaan samat fiilikset, jos oisin jäänyt varasijoille... Visualisoin koulupaikkaa mielessäni, mutta yritin samalla karaista itseäni pettymykseen (koska ei ne pääsykokeet nyt NIIN HYVIN menneet). Mulla loppui duuni kanssa viime pe, olin ns. tyhjän päällä. Oon niin kauan toivonut suuntaa elämälleni ja usko tai älä, oon tehnyt ihan vitusti töitä sen eteen ja muutenkin kirjoittamisen eteen. Toivon, että myös sä jaksat yrittää ja mahdollisesti haet uusiks ens vuonna. Sitten tiedät jo paljon enemmän! Voimia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon kommentista ja kaikesta tsempistä! Haen varmasti myös ens vuonna, toivotaan, että oon sillon kehittynyt edes jossain :))

      Poista
    2. Varmasti! Ainakin ite kun mietin, että jos ois ollut mitään hajua noista pääsykokeiden kulusta, olisi ollut paljon helpompaa... Ja siihen paineensietotehtäväänkin (kun tylyttivät eka ja sitten oli 45 min aikaa vakuuttaa ne), olisi varmasti osannut suhtautua paremmin. Kaikki järjestyy, aikanaan. :)

      Poista
    3. Ja vielä sen verran, että mä hain vaikka miten monena vuonna kaikenmaailman kouluihin. Mua kiinnostaa niin moni eri ala ja en ihan löytänyt sitä omaa juttuani... Mutta kuitenkin, aina jäin pisteestä parista ja joutui vuoden tekeen hanttihommia vain tullakseen uudestaan hylätyksi. Oon nyt viimeisen vuoden verran vasta tajunnut, että ehkä kirjoittaminen on sittenkin mun juttu ja lähdin yrittämään tuonne metropoliaan. Ja kas kummaa, nyt sitten pääsin sisälle kouluun mihin sisäänpääsyprosentti oli häviävän pieni! Näin se elämä vain heittelee, ja itse otan tän ainakin johdatuksena oikealle alalle ja polulle. Nyt mä olen siellä missä pitääkin. Jos jotain oikein kovin haluat, se vaatii työtä, työtä ja vielä enemmän työtä... Mäkin oon niin monta kertaa itkenyt, että miksi ei mikään onnistu vaikka niin kovasti yritän ja pistän parastani... Ei saa masentua ja luovuttaa :) kaikkea hyvää!

      Poista
    4. Joo siis itehän tyrin just esim. sen tylytyskokeen, ens vuonna oon ainaki sitte ihan tietonen siitä :D Että eiköhän noiki pääsykokeet jo auttanu paljon ja toi hirveesti kokemusta! Ajattelin just kehittää itteäni vuoden ja sit taas uudelleen, kyl kaikkeen pystyy jos haluu niinku sanoit :) Toivotaan et sinä ja Olga ootte ens vuonna siellä kokeissa assistentteina! <3 Kiitos paljon ihanasta kommentista ja tsempistä, autto kyllä paljon!! Kaikkea hyvää myös sinne, toivotaan, että opiskelu siellä koulussa on just sitä mitä toivoitkin :)))

      Poista
    5. Mulla taas se tylytyskoe oli ehdottomasti yks parhaita suorituksia ja ne kehuivatkin paineensietokykyä. Paha oli myös se eroottinen elokuva tehtävä, kun piti viiden minsan suunnittelun jälkeen mennä raadin eteen höperehtimään :D mutta mieti nyt, ens vuonna tiedät nää kaikki jutut ja oot paljon valmpiimpi! ja tiedät just mitä ne hakee, kun osaat tulkita ne tehtävänannotkin nyt parempi. Toinen niistä assareistakin oli päässyt vasta tokalla yrittämällä :) ja en tiedä olitko kuulolla, kun se Laura sanoi, että "joka vuosi on joku tullut varasijoilta sisään kouluun". ;) Heh, itseasiassa mä kyl haluisin ihan simona olla siellä assarinsa sitten pääsykokeissa, mutta en tiedä onko se mahdollista ekan vuoden opiskelijalle. Katsotaan :)

      Poista
    6. Joo se oli hirvee se eroottinen elokuva-höskä :D Hrrr! Tosiaan kuulin sen, että aina joku on päässyt varasijalta sisään, mutta en oikeen usko tällä kertaa.... :D Mut hei, toivottavasti nähään ens vuonna siellä! Sit voit vähän "talk me up" niille tuomareille ;))

      Poista
  2. mäkää en päässy siihen kouluu, jonne halusin ykkösenä. :-(
    voimia sinne, oot viel tosi nuori, sulla on aikaa yrittää!

    t. neljä kertaa kouluun hakenut :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paljon tsemppiä sinne, ja kiitos! <3 Eiköhän se koulupaikka vielä joskus aukene.... :)

      Poista
  3. mäkään en päässy ja ne koulut mihin pääsin mihin hain periaatteessa puoliläpällä, ei kiinnosta yhtää.. nyt sitte vuodeks jotain duunia mikä ei kyl kiinnosta sekää että samassa veneessä ollaa :-D missä oot töissä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on niin mun tilanne...! Ite en kyl sitte loppupeleissä ees menny niihin läpällä haettujen koulujen pääsykokeisiin, koska mua ei vaan KIINNOSTA ne jutut! Kaikki aina sanoo, että mikään opiskelu ei oo turhaa... Oon kyllä eri mieltä, ite en nimittäin jaksa opiskella yhtään ilman motivaatiota. Mut tosiaan ite oon töissä pääasiassa ruokakaupassa ja nollatuntisena vaatekaupassa :) Eli ei mitään hohdokasta...

      Poista
  4. mulla oli niiiiin sama! KAIKKI muut mun kaverit pääs kouluihin paitsi minä.. tottakai oon ilonen kavereiden puolesta mutta ite tekis mieli huutaa kurkku suorana ja polttaa kaikki koulut :D ja jos yhtään lohduttaa niin olin varasijalla 148 !! ja sitten vielä kuulee jostain että joillakin oli se koulu joku 5 vaihtoehto vasta ja ei tiedä haluaako sinne oikeesti että vois ainakin kokeilla! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä niiiiin tiedän sun tunteen.... Samaan aikaan pitäis olla kavereiden puolesta onnellinen, vaikka tuntee jäätävää vihaa omasta puolesta :D Tsemppiä! <3

      Poista
  5. Voi kakka! :( Toivoin niin kovasti sinun (ja tietty muidenkin, jotka tunsivat löytäneensä sen oman juttunsa) pääsevän opiskelemaan juuri sitä haluamaansa alaa. Mutta jos oikeasti haluaa jotain, pitää koota itsensä vastoinkäymisten jälkeen eli surise ja märise nyt pahat fiilikset pois ja ensi keväänä sitten uusi yritys. Pääsit niin pitkälle, että sinulla on varmasti edellytyksiä alalle. Moni eturivin näyttelijäkin on joutunut pyrkimään X kertaa ennen kouluun pääsyä, niin se noilla taiteellisilla aloilla vaan menee. Onko jotain yhteyshenkilöä, jolta voisi kysellä, mistä jäi kiikastamaan ja/tai mitä voisit ehkä harjoitella ensi vuotta varten?
    - Marika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon tosi kannustavasta kommentista! Siellä pääsykokeissa tosiaan puhuttiin vikana päivänä vähän siitä, mitä pitäis parantaa ja mitkä jutut on vahvoja. Eli sieltä sain vähän suuntaa :) Yritän tosiaan tässä vuoden aikana nyt kehittyä, jotta ens vuonna oon taas valmis sinne kokeeseen!

      Kiitos vielä, autoit mua ymmärtämään tätä tilannetta! :))

      Poista
  6. Voi ei :/ jos yhtään lohduttaa niin täällä ilmottautuu kohtalotoveri! Luin koko kevään ihan hirveesti pääsykokeisiin, valmennuskursseilla loistin ja harjoituspääsykokeista tuli ihan järkyttävän hyviä tuloksia. Vaikka tiesin että mulla meni hyvin niin luin luin ja luin. Ja tulos oli mikä? No kusin sen pääsykokeen eikä tullut opiskelupaikkaa. Fuck this shit. Hesen kassalla koko loppuelämä. En varmana jaksais alkaa tohon samaan rumbaan ens keväänä uudestaan kun tästäkään ei ollut mitään hyötyä :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä?? Toi kuulostaa ihan hirveeltä.... Mut voin silti luvata, ettei siellä Hesen kassalla tarvii loppuelämää virua!! Muutenki kuulostaa siltä, että oot oikeesti ahkera ja näit paljon vaivaa koetta varten.... Voisin siis vannoa, että pääset kyllä ens vuonna sisään (tai syksyllä?), jos vaan pidät yllä sitä tietoa minkä oot nyt keränny :) Paljon tsemppiä sinne! <3

      Poista
  7. Eiikää, mua nii harmittaa sun puolesta! :( Mut hei koita aatella vähän positiivisesti, jos oot 1. tai 2. varasijal, nii aina jollekki joka pääs tonne opiskelee voi tulla pari muuttujaa ja perua opiskelupaikkansa (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitos :) <3 Toivotaan parasta, vaikka huonolta näyttääkin...! :)

      Poista
  8. Tiedän tuon tunteen. Samoin kävi minullekin haluamani opiskelupaikan kanssa, tosin en ihan hirveän tosissani uskonut mahdollisuuksiini.

    Vielä ainakin vuosi ärrän kassalla ja sitten taas kohti uusia pettymyksiä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on inhottavaa, kun sitä toivoa annetaan... Tai silleen, mäkään en uskonu mahollisuuksiini paitsi ehkä ihan vähäsen. Ja se riitti murskaamaan sitte ku ei päässytkään....:( Tsemppiä töihin ja ens vuoden kokeille, samassa veneessä ollaan...Ei se kivaa oo, mut kaikki ei näköjään voi voittaa... :D

      Poista
  9. eeeikä! voi paska, ymmärrän täysin ton tunteen... toivottavast et lannistu, kyl uusia tilaisuuksia on tulevaisuudessa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yritän olla lannistumatta..! Kiitos tsempistä :))

      Poista
  10. IInaaaaaaa nyt alat taas saamaan kommentteja multa kun kehtaan kommentoida omalla tunnuksella ku se ei johda siihen kuolleeseen kökköblogiin.. innostuin vähän taas

    mut oikeesti VITTU MITÄ PASKAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! onhan niit uusii tilaisuuksia ja nuoria ollaan ja blaablaablaa näin oli tarkoitettu, mut silti vittu ku vituttaa taas ku luin tän postauksen. Lupaan olla maailman onnellisin ja tuhlata kaikki rahani niihin vitun kenkiin jos oikeesti ite pääsen kouluun. Sun ois niin kuulunu olla siellä ja meiän ois pitäny tänään skoolata kingis-jätskeillä angstipuffetin sijaan, ihan tyhmä metropolia :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot paras tsemppaaja ja kanssa-angstaaja!!! Ja sä pääset kouluun 99% varmuudella!

      P.S. Menin heti kommaa sun blogii ;))

      Poista
  11. Mäkään en päässyt kouluun! Taaskaan! Ja oon saatanan vanha ämmä, eli 23!
    Mulla oli koko kevään aevan jäätävän kaamee pääsykoestressi, lueskelin niitä kolmea hepreankielistä englanninkielistä kielitieteellistä pääsykoekirjaa - ja jee, kivaa, tajuun suurimmaks osaks ja tykkään ja tää on niin nyt se mun juttu! Sit minä idiootti eksyin jonnekin keskustelupalstalle lukemaan kotona asustavien lukiolaisten avautumisia siitä, miten "kai se riittää jos luen ne kolme kirjaa vaan sen 5 kertaa ku eiks se oo ihan perus". MITVIT?! Mun "ihan perus" on se, et siivoon, pesen pyykkiä, lenkkeilytän koiraa, teen safkaa, ja luen tasan tarkkaan niin paljon kun ehdin, eli kaikki kirjat kerran. Pillitin sitten naama väärällään sitäkin useampaan otteeseen, koska lannistuin ihan täysin. Mut tsemppasin, yritin parhaani ja yliopiston valintakokeessa sitten istuin ja pakersin neljästä annetusta tunnista 3,5. Enkä päässyt. Vituttaa. Sanomattoman paljon. Mutta täytyy ajatella kuitenkin positiivisesti ja ajatella pääsykoetta vaan harjoituksena ensi vuotta varten - silloin osaa olla sen verran paremmin valmistautunut, ja tietää mitä odottaa!

    Jessus tästä tulee aivan kaamea hirviökommentti. Koita kestää, tää nimittäin ei ole vielä loppu. :-D

    Viime vuonna vasta siis löysin mun kauan kadoksissa olleen opiskelumotivaation, ja hain sosiaalialalle amk:n. Kaikki just mullekin koko ajan jakso muistutella siitä miten fiksu ja älykäs ja intellektuelli tyyppi mä olenkaan ja pääsen sinne sisään ihan heittämällä. Joo. Kokeessa vielä sanottiin, että VAIN hyväksytyille tulee kirje kotiin, ja into oli aika korkeella kun yks päivä oli tullut paksu kirje amk:sta - jossa siis luki, että ET OLE TULLUT VALITUKSI. Voin kertoo, et ole kyllä niin paska fiilis silloin. Ihan älytön luuseriolo. Että i feel ya.

    Nyt lopetan tän kirjottamisen ja pahoittelen aivan älyttömästi tätä loputonta kommenttia ja kyl sä sit ens vuonna pääset sinne, eiks nii. ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitkät kommentit on parhaita, eli no worries! Mua oikeesti ärsyttää sun puolesta, vaikuttaa siltä et oot nähny kovasti vaivaa ton eteen - mun ei SENTÄÄN tarvinnu lukee mitään aineistoa hakua varten... Ja aina varmaan löytyy just noi perus hullut pänttääjät, ite aina suhtaudun silleen et oon joka tapauksessa huonompi ku muut (terve asenne ja silleen :DDD)!

      Tiedän kyl täsmälleen miltä susta tuntu sen kirjeen avattuas... Uskon kyllä siihen, että kaikista käydyistä pääsykokeista on AINA hyötyä ens vuodeks!! Enkä tiiä onko sulla vaihtuva pääsykoeaineisto, mut nyt oot ainaki jo lukenu ens vuotta varten! Enää preppausta ja se on siinä ;) Kyl me kummatki jyrätään sisään ens vuonna vaikka mikä olis, väitän näin :D

      Aina voi tietty kans ajatella turvallisesti, että "tää oli tarkotettu tapahtuvan".... :D Siihen on ainaki helppo tuudittautua. No ei vaan, eiköhän me kaikki joskus se oma paikkamme löydetä.

      Tsemppiä sinne ihan hirveesti ja kiitos ihanasta kommentista! :) <3

      Poista
  12. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥