torstai 9. helmikuuta 2012

Testissä: Garnier BB Cream

Kaikki ovat varmaan jo saaneet osansa Garnierin uuden BB Creamin hypetyksestä, mutta tässä ois nyt vielä mun mielipidettä tuotteesta!


Kyseessä on siis Garnierin kehittelemä BB-voide, tuttavallisemmin beauty- tai blemish balm. BB-voiteen jujuna on siis toimia monivaikutteisesti: peittää, hoitaa ihoa (häivyttää arpia ja juonteita), suojata... Ite en oo aikaisemmin kuullut BB-voiteista, mutta käsittääkseni kyseessä on aika vanha, aasialainen konsepti. Ilmeisesti ne BB-voiteet ei oo ikinä päässyt tänne Suomen markkinoille asti? En tiiä.


Ite kiinnostuin tästä tuotteesta heti luettuani siitä, ja syyhän oli se, että tää on jotain "uutta", yllätys! Lisäksi olin miettinyt ostavani jonkun sävyttävän päivävoiteen kevääksi, joten tämähän tuli kuin tilauksesta :) Olin kyllä ajatellut sijoittaa johonkin vähän "laadukkaampaan", mutta oli kiva päästä kokeilemaan jotain jännää ja uutta.

Mennään niihin tuloksiin ihan kuvien muodossa, mutta mä oikeesti varotan, että tiedossa on meikitön kuva. Ajattelin sensuroida mun hakatun näköset silmät ainaki pois, mutta whatta hell menköööööt. Ainahan mä oon halunnu esiintyä internetissä julkisesti ilman meikkiä, vieläpä anteeksiantamattomassa luonnonvalossa!!! Tästä muuten näkee, miten se isotretinoiinikuuri on kuitenkin auttanut ihoa, meinaan ettei oo kauheesti mitään finnejä. I'm happy!

Meikitön naama: 


Eli tosiaan toi naamataulu ei oo mistään hehkeimmästä päästä, näin talvella kun ei ole mistään rusketuksesta tietoakaan.......... Tästä BB-voiteesta oli tosiaan tarjolla vain kaksi sävyä: 02 Light ja 03 Medium. Nooh, ensinnäkin Light oli loppu joka ikisestä paikasta, ja toisena, mä halusin ottaa kuitenkin vähän tummemman sävyn kesää ajatellen. Muutenkin odotan sävyttävältä päivävoiteelta sellaista pientä "päivettävää" efektiä, ettei tarvitse sitten erikseen aurinkopuuterin kanssa vielä temppuilla :)

Garnier BB Cream + (väritön) Bare Minerals Mineral Veil:


Yllä on sitten kuvaa "tuloksesta", eli lisäsin sen BB-voiteen päälle todella ohuen kerroksen Bare Mineralsin väritöntä puuteria, koska homma toimi sen kanssa vaan niin paljon paremmin. Eli tosiaan kasvot jäi vähän kiiltelemään pelkän BB-voiteen jälkeen, ite kyllä huomasin, että se kiilto vaan hiipuu voiteen imeytyessä ihoon. Eilen kokeilin tätä esim. ihan ilman mitään pohjustusta (näissä kuvissa käytin Lumenen kosteuttavaa tehohoitoa alla), ja jonkun puolen tunnin päästä voiteen laitosta näytti iho tosi hyvältä! Eli tätä ei kannata tuomita heti, kun voide on levitetty! Mutta joo, jos sun pahin pelko meikkipohjassa on kiilto ja kuulto, niin tää ei kuitenkaan oo ehkä se paras tuote.

Mun mielestä toi voide peitti hämmästyttävän hyvin kaikki pienet epäkohdat. Kuitenkin kasvojen arvet ja esimerkiksi tummat silmänaluset jäivät jonkin verran näkyviin, mikä on ihan ymmärrettävää. Tämä ei tosiaan kuvista näy kunnolla...


Loppujen lopuksi lähdinkin Stadiin pyörimään kasvoissani yksi kerros tätä voidetta + yksi kerros Bare Mineralsin mineraalimeikkiä, ja se on oikeesti multa ihan tajuttoman hyvin. Jotenkin oon vieläkin niin epävarma mun ihosta, että laitan ihan liikaa meikkiä. Muistan elävästi ajat, ku etin kuumeisesti tyyliin kosmetiikkakauppojen paksuinta meikkivoidetta, että saisin piilotettua naamani sen alle... Onneks ne ajat on ohi, meidän ajan juttu meikissä on kuitenkin mun mielestä luonnollisuus. Ai niin muuten Laurakin kehui tätä mun meikkipohjaa tänään! :) Ja on muuten kestävä pohja, sitä on nimittäin tänään rääkätty sovituskopeissa ja ulkona viimassa. 12 h mennyt ja vieläkin näyttää hyvältä :)

Tosta sävystä vielä sitä, että joo, onhan se vähän oranssihtava. Sanotaan näin, että luonnossa oranssisuus ei oo niin paha, uskokaa mua, pliis! Kyllä toi naamassa kehtaa kulkea näilläkin säillä, varsinkin jos tykkää käyttää itseruskettavaa muualla kropassa :) Suosittelen kyllä kokeilemaan eka sitä vaaleampaa sävyä, jos sen jostain onnekkaana onnistutte löytämään! Se on varmasti useimmille "se oikea", luultavasti mulle myös. Mä tyydyin ahneena nyt kuitenkin tähän, mullehetikaikkinyt!!!

Summataan!

Plussat: AURINKOSUOJA !! + peittää ja tasoittaa ihon sävyä hyvin + näyttää luonnolliselta + iho on heleämpi + edullinen useisiin sävyttäviin päivävoiteisiin nähden + kestävä + lupaa hoitaa ja parantaa ihoa pidemmällä aikavälillä.

Miinukset: Miksi vain kaksi sävyä? - ei kykene peittämään sen suurempia ihon virheitä (sopii kuitenkin meikin alle) - ei sovi todella rasvoittuvalle iholle - voimakas tuoksu ei sovi kaikille - ratsastaa BB-voiteen nimellä, vaikka kyseessä taitaa olla tuiki tavallinen sävyttävä päivävoide.

Lääh! Multa löytyis varmaan vielä paljon asiaa tästä tuotteesta, mutta olkoon tämä nyt tässä. Kysykää pois jos haluutte vielä kuulla jotain muuta tästä voiteesta :) Ite jatkan todellakin tuotteen käyttöä ja uumoilen tän olevan mun ens kesän luottotuote! <3

21 kommenttia:

  1. Tosi kiva postaus! Itse olen nimittäin pähkäillyt ostaako vai eikö ostaa kyseistä tuotetta. Onhan mulla pitkään jo ollut luottomeikkivoiteena lorealin Matte Morphose, mutta kaipaan jotain uutta välillä!:) Saa nähdä toimiiko mun iholla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että tykkäsit! :) Kannattaa kyllä kokeilla, jos etit jotain kevyempää vaihteeks, ja nii voihan tota käyttää myös ihan meikkivoiteen pohjana ! :)

      Poista
  2. Ouu, toi sun ihohan on tosi tasanen ja nii mitkä tummat simänalyset? Haluutko nähä mun :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahh no en tiiä jotenki näytän vaa siltä et oisin noussu suoraan sängyst ottaa ton kuvan :D Mut joo kiitos nyt kuitenki ;)

      Poista
  3. Oon niin tykännyt kans tosta ! Mulla oli aluks ennakkoluuloja tota kohtaan, mut onneksi sain kumottua ne vain testaamalla tuotetta (: mulla itellä on tosta light, koska en uskaltanu valita tota tummempaa mut ei se sun iholla pahalta näytä yhtään ! :) eli vois harkita vaik kesää kohti tota sävyä sitten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hyvä kuulla ettei näytä mitenkään pahasti väärän väriseltä :) Kyllä se light olis munki "talvi-iholle" varmaan se parempi vaihtoehto, noooh minkäs teet, se on kyllä ollu nyt loppu joka paikasta! Mut toi Medium-sävy on kyllä kesäks ainaki tosi kiva :))

      Poista
  4. Tosi kiva postaus! Itsekin oon ihan tykästynyt tohon tuotteeseen, ja levitän sitä nykyään aina ohuen kerroksen meikkivoiteen alle. Oon myöskin niin epävarma ihostani, etten taida ihan vielä uskaltaa olla ilman meikkivoidetta.. :D Ehkä vielä jonakin päivänä! Mutta tosi hyvältä näyttää sun iho :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitos ihana :) Ja joo, toi on kiva tuote tuomaan lisäpeittoa, ettei tarvii meikkivoidetta niin paljoa. Ja tosiaan ymmärrän täysin sen epävarmuuden, jotenki jos lähtee vähällä meikillä ni tuntuu että kaikki kattoo :D No, toivotaan, että viimeistään "iän myötä" itsevarmuus kasvaa :)

      Poista
  5. mä en tykänny yhtää tosta, tuli iha pinkki-oranssi iho siitä vaaleemmasta ja jäi kii kuivempiin kohtii eikä tuntunu levittyvän tasasesti:/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itellä ei oo mikään kauheen kuiva iho ni en tosiaan tiiä miten voide käyttäytyy sellasella iholla, harmi kyllä kuulla ettei sulla toiminu! :/

      Poista
  6. Hei mulla ois vähän hölmö kysymys.. :) kun joku kirjotti netissä että tota voi laittaa myös illalla sen jälkeen kun on pessyt meikit pois. Niin mitä mieltä sinä oot, käykö se sellaiseen.. vai onko se enemmän meikki kun hoitava voide? )ja meikit naamassahan ei nukkumaan mennä:)

    ps. oon seurannu sun blogia jo pidempään ja tykkään kovasti! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei hölmöjä kysymyksiä ookkaan! :) Mutta tosiaan joo, mun mielestä toi on ehdottomasti meikki eikä sovellu yövoiteeksi sitten ollenkaan... Varmaan se kirjoittaja on sitten aatellut hyötyvänsä voiteen hoitavista ominaisuuksista, mutta ite kyllä EHDOTTOMASTI suosittelisin panostamaan hengittävään, hoitavaan yövoiteeseen! :) Tai mitä nyt kukin iholleen kaipaa... Tossa voiteessahan on kans SPF15, joka kertoo kyllä sen olevan päiväkäyttöön, jostain olin joskus lukevinani myös ettei suojakertoimellinen voide yleensä sovi yökäyttöön :)

      Tosi ihana kuulla että tykkäät blogista, pysy seurassa jatkossakin! :) <3

      Poista
  7. Ohh oon kuullu tosta niiin paljon! Pakko mennä itekki ostamaan jos täältä Englannista jostain sais kanssa:)! Tää postaus tuli niiiin oikeeseen aikaan mulle kyl, kiitos :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiköhän sitä sieltä saa, eli kokeile ihmeessä! :) Hyvä jos tää oli hyödyksi :))

      Poista
  8. toi on ihan parasta! ton jälkeen ei tarvii edes mitään meikkivoidetta päälle, ainakaan mun mielestä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oikeestaan tarviikkaan, paitsi jos on paljon peitettävää kasvoissa! Hyvä tuote kyllä :)

      Poista
  9. Ja tämän tekstin perusteella menin ostaa itselleni bb meikkivoiteen!:D Todella tyytyväinen oon:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä juttu, että tykkäät tuotteesta!! :)

      Poista
  10. mun on pakko mennä kyllä ostaan tota, koska tota on kaikki hehkuttanu!! :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥