perjantai 2. joulukuuta 2011

Ensin tunsin auringonlaskun lämmön, sitten löysin rytmin, kunnes menin shokkiin...

Heloou! Eli asiaa tuoksuista tällä kertaa, ajattelin nimittäin esitellä jotain tuoksuja mun oman nenän mukaan, koska mun mielestä jotkut lehtien tuoksukuvailut menee aina niin päin honkia ettei mitään rajaa! En siis vilkaisekaan mihinkään hajuvesisivustoille, jossa kuvaillaan näitä tuoksuja....


Yllä siis mun eniten käyttämät tuoksut, vaikka olishan niitä vielä pari tuolla jemmassakin... Yritin nyt laittaa nää tiettyihin "ryhmiin", jotta sais jotenkin järkevästi eriteltyä nämä.

1. Calvin Klein - One Shock




Ostin tän eilen hetken mielijohteesta "ykköstuoksukseni" (mulla on pakko olla aina yks päätuoksu), koska mun Kicks-kuponki oli menossa vanhaksi. Tää oli jotenkin rakkautta ensi haistamisella. Myös pullo on tyylikäs!

P.S. Tietääks joku ton mukana tulevan korkin funktion? Siis paketissa oli hajuvesi, jossa korkki, ja erikseen toi pumppausosa. Laitoin pumppausosan kiinni ja ei se korkki oo mahtumassa siihen. Toi ei ees mahu pakettiin pumppausosan kanssa ja eihän tota voi missään laukussa pitää kun se pumppautuu sinne. Auttakaa blondia.. En ihan tajua :s

Ensimmäinen tuulahdus on pippurinen (älä tuomitse tässä vaiheessa, anna tuoksun kehittyä), sen jälkeen alta tunkee hedelmäinen sitrus, ja viimeisenä makea vanilja, joka jää iholle hallitsemaan. Ihana, lempeä, tietyllä tapaa talvinen. Lämmin mutta raikas. Sä toivot tän olevan sun ominaistuoksu.


2. Burberry - Beat Eau de Parfum / Eau de Toilette 




EdP: Sain tän äidiltä tuliaiseks vahingossa, olin nimittäin pyytänyt uutta pulloa tota Eau de Toilettea. No, yllätys oli positiivinen, koska tää oli mulle ihan erilainen tuoksu, mitä oon ennen käyttänyt. Nyt täytyy sanoa, että eniten kehuja miehiltä (muilta ku poikaystävältä) saanu tästä tuoksusta. Tuoksumuistona syksy ja kirpeä ilma, sekä uudet vaatteet. Hyvä muisto.

Aika tumma, jotenkin mausteinen... Haiseeko tässä vähän kaneli? En tiiä. Silti aika raikas. Ehdottomasti tuoksu talveen. 


EdT: Yks ikuisista lemppareista, tulee mieleen jotkut ajat lukiosta. Positiivinen tuoksumuisto... Tulee mieleen myös kevät ja tyylikriisit (yritin olla jotain mitä en ole :D).

Hedelmäiskukkainen, raikas, hento, ihan selkeä kevättuoksu. Tyylikäs ja ajaton.


3. DKNY - Be Delicious Fresh Blossom / Nina Ricci L´Elixir




DKNY: Ostin tän joskus aika lyhyen harkinta-ajan jälkeen aleista, muistaakseni uudenvuoden aattona. Varmaan ajattelin, että tästä tulee mun vuoden 2011 tuoksu! Tuoksumuistona se uudenvuoden aatto ja pakkanen.

Kukkainen, mutta makea. Tuoksuu myös vähän pesuaineelta/valkaisuaineelta. Raikas ja sopii mielestäni jokaiseen vuodenaikaan ja kaikkiin tilaisuuksiin. Aika yleispätevä tuoksu.


Nina Ricci: Muistan ostaneeni tän Stockan lahjakortilla, tosi hätäsellä päätöksellä. Tuoksumuistona talvi, ajotunnit sekä Tapsan kanssa ulkoilu. Ja korkeavartiset saappaat! Yhdistän selvästi nää kaikki vaatteisiin.

Mukaansatempaava, vähän myrkyllinen tuoksu, joka kuitenkin houkuttelee... Ensin tulee joku makea kukka, jonka jälkeen tuoksu makenee lisää. Tuoksu ei itselleni sovi, mutta tykkäisin kyllä jonkun muun päällä. Miellyttävä, ehkä myös vähän vaniljainen.


4. Beyoncé - Heat Rush / Paris Hilton - Can Can / Juicy Couture - Viva la Juicy




Beyoncé: Sain tän tosiaan poikaystävältä lahjaksi, koska olin hehkuttanut tätä jo kauan (sain näytteen Voicen muotiviikolta)! Ihana käyttää tuoksua, joka on myös "approved by the boyfriend"...;)

Supermakea, mutta silti hienostunut tuoksu. Tihkuu jotain kinuskia ja hedelmää. Nam! Vakavuutta tähän tuoksuun kai tuo joku kukka...


Paris Hilton: Tää on jostain aikojen takaa, mutta silti tykkään tuoksusta kovasti. Tuoksumuistona lukion vessa (siellä tätä laitettiin, "laita mullekki") :D

Mä oon aina haistanut tässä itsepäisesti vadelman! Aika makea tuoksu, jossa on sellaista "sähkön tuoksua"... Tiedättekö? Haisee myös vähän alkoholilta.


Juicy Couture: Ostin ton kätevän rullapullon Floridasta pari vuotta sitten. Vierailin nimittäin Juicy Couturen liikkeessä ja sieltä sitten luksusvimmassani halusin ostaa edes jotain, ja tähän mulla oli varaa :D Tuoksumuistona se koko matka. Tulee myös tosi kallis olo kun tätä laittaa... Mä oon muuten haistanu tän duunissa varmaan viideltä asiakkaalta, eli tosi vahva tuoksu.

Makea, lämmin, kallis. Meinasin sanoa että taas mä haistan sen vadelman mutta se oliki toi viereinen Can Can taas. Selvä biletuoksu. Ja tää on myös niihin tilanteisiin, kun sun on pakko tehä vaikutus johonkin ihmiseen.


Bonuksena vielä kuva Escada-miniatyyreistä:


Musta on alkanut tuntua siltä, että oon vähän liian vanha näille kesätuoksuille... Näättekö ton kolmannen pullon tossa, Sunset Heatin? Siinä on mun voimakkain tuoksumuisto: se kevät ku me tutustuttiin mun poikaystävän kanssa. Aamukaste, nahkatakki, iho, Body Shopin satsumarasva sekotettuna tohon... Kauheeta (ja ihanaa) miten tuoksulla voi palata ajassa taaksepäin!

Näistä tuoksuista vois jauhaa varmaan loputtomiin, mutta eiköhän tässä ollut nyt jonkinnäköistä pohdintaa ja tulkintaa hajuvesistä. And now - mikä on sun lempituoksu? Kertokaa myös tuoksumuistoja! Niissä on sitä jotain :)

15 kommenttia:

  1. Tykkäsin kans tosta Shockista. Tosin ostin sen kaverille synttärilahjaks. En oo itelleni ostanut ikinä yhtäkään hajuvettä, mut toi saattais olla se ensimmäinen.
    Sunset Heattia käytin joskus 14 vuotiaana kun sain sen lahjaksi ja se tuoksu karkilta. Ehkä vähän imelä mun makuun tänäpäivänä.

    VastaaPoista
  2. Toi Shock on kyllä aivan ihana tuoksu! Ja postaus oli taas kerran loistava! :)

    VastaaPoista
  3. Naomi Campbellin cat deluxe at night on jotain niin ihanaa<3

    VastaaPoista
  4. Ricci on tosi hyvän tuoksuista. jotenkin hienostunut tuoksu! Ja arvokkaan tuoksuista. en tiiä:D

    VastaaPoista
  5. Voi ei tiedän just ton tunteen kun haistaa jonkun hajun joka viittaa tosi vahvasti johonkin muiston! siinä melkeen pääsee ajassa takas. olisi ihana saada joku postaus susta ja sun poikaystävästä miten tapasitte jne. :)

    VastaaPoista
  6. Luin joskus jostain, että hajuaistin voi linkittää muistoihin vahvemmin ku minkään muun aistin. Siis tuoksuihin liittyy muistoja ihan hirveästi, ja meiän ittemme tiedostamatta! Mulla ainakin on joskus meinannu tulla jopa itku kun vaan oon haistanu jonkun kaukaisen tutun tuoksun. Hajuaisti jotenkin tosi vahvasti liittyy muistoihin! "hajuaistin kautta meidän on mahdollista päästä kiinni sellaisiin syviin, varhaisiin tunnekokemuksiimme joille meillä ei oikeastaan ole sanoja."

    ihan sika kiva postaus :)

    VastaaPoista
  7. Satu: Joo, itelle kans toi Sunset Heat on vähän liian ällömakee tänä päivänä :) Mut osta oikeesti toi, muuten oot aina ihan kade ku sun kaveri tuoksuu siltä ;)

    Anonyymi: Ihana kuulla että tykkäsit! :))

    Anonyymi: Heeei mun yhellä kaverilla on sitä ja se tuoksu muistuttaa siitä! On kyl hyvä :)

    Anonyymi: Se on oikeestaan kallein tuoksu noistakin, ehkä se johtuu siitä! :)

    Anonyymi: Se on oikeesti hulluu ja välillä vähän pelottavaaki :D Mut joo voisin ehkä joskus tehä sellasen tai ainaki mainita jotain, huono juttu sinäänsä ettei se oo mikään hirveen mielenkiintonen/siirappinen tarina, lähinnä nolo! :D

    Alisa: Toi on kyllä niiiiiin totta! Itekki oon välillä haistanu lapsuuteen viittaavia tuoksuja, ja välillä ei ees muista mihin ne liitty. Tietää vaan jotain ja saa sellasen tuntemuksen! Pelottavaaaa... Ite ainaki kyl just "huonon" elämäntilanteen jälkeen vaihdan usein tuoksua... Mut hei ihan sika kiva jos tykkäsit! :))

    VastaaPoista
  8. http://fi.luxstyle.dk/7JorgObe-Peel-Off-Mask-84.php <-- ootko kuullu tosta kasvonaamiosta? Kommenteissa ylistetään tota, mutta en itse oo raaskinut tilata (vielä). Mutta siis ootko koskaan kuullut tosta puhuttavan, toimiikohan toi?

    VastaaPoista
  9. En oo koskaan kuullut tuotteesta, alko kyllä kiinnostaa ihan vaan siks että toi on tollasta jännää mustaa! :D Noihin kommentteihin en luottais pätkän vertaa, näyttää suoraan sanottuna aika feikeiltä :) En ees löytäny tosta pahemmin mitään keskustelua tai arvostelua eli tosi paha sanoo! Mut kyllähän tosta vois vaikka kokeilumielessä maksaa sen 12,50e... Mut jos tilaat ni kerro ihmeessä sitte toimiiko ;)

    VastaaPoista
  10. Mä pyysin joululahjaks just ton Ck shockin ! Ekaks toivelistalla oli toi burberryn the beat mutta laivalla ollessani haistoin tota shockia ja mun toive hajuvesitoive muuttui hieman ;D

    VastaaPoista
  11. Toi on kyllä ihana, tuut varmasti tykkäämään käytössä! :) Vaikkei Beatissakaan vikaa ;)

    VastaaPoista
  12. löysin tän sun blogin tänään ja olen menossa jo tässä postauksessa! aijon lukea kaikki,kunhan kerkiän. Tää oli mahtava postaus, löytyi 5 omaa lempparia noiden sun tuoksujen joukosta! Kenties Beyoncen tai CK Shockin aijon kotiuttaa ensi kesäksi ja tehdä siitä SUMMER OF LOVE 2012 tuoksun;)

    Tuon DKNY:n haistaminen (tuoksuttaminen? tuoksuttelu?) vie mut saman tien bussiin 615 matkalla lentokentältä kotiin väsyneenä töiden jälkeen. Joskus tuoksuista tulee niin elävästi joku hetki mieleen, että herkkänä ihmisenä päästän muutaman kyyneleen :'D

    Omia all time favoritteja on Versace Bright Crystal, Gucci Rush 2, D&G Light Blue ja Bvlgari Omnia Crystalline. Oletko itse käyttänyt/ ihastunut näihin?

    Terveisin E

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla että tykkäät blogista!! :) Ite tosiaan oon herkkis myös ja joo, kyllä saa tuoksumuistoista kyyneleen jos toisenkin aikaseks :D Eli ihan normaalia!

      Itse asiassa en oo käyttäny mitään noista sun luettelemista, ja toi Versace taitaa olla ainoo, jota edes muistan haistaneeni! On kyllä ihana tuoksu :) Pitäis varmaan taas löytää joku kiva tuoksu vaikka kevääksi, katon noi sun suosittelemat kyllä läpi, kerta meillä on näinki yhtenevä tuoksu"maku" :D Kiitos :)

      Poista
  13. mullo on toi shocki ja korkit on tosiaan hassut mutta se ei valu laukussa ainakaan minulla ja se on aina mukana joten en usko että valuu mutta olen sitten aina matkoille mennessä kun se on matkalaukussa niin vaihdan pumpun korkkiin että se i sitten rehauksen aikana paina sitä pumppua ja leviä vaatteisiin.:) ihana blogi! sulla onko sulla paljon hollisteria, itse rakastan sitä ja minulla sitä riittää:D kiitos tästäkin ihanasta postauksesta olet todella kaunis<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi hajuvesi ei kyllä kieltämättä helpolla valu laukkuun, vaikka oliskin "auki" :) Ja kiitos paljon ihana!! <3 Mulla on jonkin verran Hollisterin vaatteita, mutta koko ajan hinku saada lisää :) Ihania ovat!

      Poista

Kiitos kommentista ♥