keskiviikko 28. syyskuuta 2011

Kuivaharjailua

Helooou! Mä luin just, hmm, oisko ollu uusimmasta Trendistä tosi mielenkiintosen jutun kuivaharjauksesta. Ite oon sitä harjottanu jo aika pitkään, mutta vähän väärillä välineillä :D Mua hävettää myöntää tää, mutta oon käyttäny siihen tosiaan sellasta H&M:n muovista harjaa.......... No on seki jotenki toiminu! Halusin kuitenkin ton jutun innoittamana ostaa jonkun kunnollisen harjan, mutta esim. Body Shopin kuivaharjausharja ei oikeen houkutellut hintansa puolesta. Sit mä tajusin, että omistan (tekin varmaan omistatte!) tällaset:


Tollaset ihan perus kuorintahanskat H&M:stä. Ja noi on ihan täydelliset tähän hommaan mun mielestä! En tiiä kuuluisko materiaalin olla sitte joku luonnollinen, mutta mulle noi ainaki kelpaa.

Kuivaharjauksen pointtinahan on siis kehon harjaaminen kuivana, alhaalta ylöspäin. Liikkeen tulisi olla napakkaa ja pyörivää, ja sen tulisi suuntautua sydäntä kohti. Näin mä oon käsittänyt. Ideana on siis:

- Poistaa tehokkaasti kuolleet ihokerrokset, pitää huokoset avoimina
    - Kiihottaa ja lisää kaikkien ihonalaisten kudosten ja elinten verensaantia, erityisesti ihon pienten hiussuonten verenkiertoa
      - Kiihottaa hormoneja ja öljyä tuottavien rauhasten toimintaa
        - Virkistää hermoston toimintaa hermopäätteiden kautta
          - Virkistää ihoa ja saa sen näyttämään nuoremmalta
            - Parantaa ihon yleiskuntoa ja auttaa ehkäisemään ennenaikaista vanhenemista
              - Vähentää rasvakertymien/selluliitin muodostumista


              Kuivaharjaus tekee ihosta hehkuvan ja tasaisen värisen! Ite oon kyllä huomannut joitakin positiivisia muutoksia ihossa, eli suosittelen lämpimästi.

              Kannattaa muuten mennä harjauksen jälkeen suihkuun/pyyhkiä iho kostealla pyyhkeellä, ettei ihon pinnalle jää kuolleita, pudonneita ihosoluja. Rasvaus suihkun jälkeen on myös suositeltavaa, ihan normaalilla kosteusvoiteella tai sitten selluliittirasvalla, jos sellaisen tehoon nyt uskoo :)

              Sitten muihin aiheisiin. Kuten kaikki varmaan jo tietävät, Kicksiin on tullut uusia, Kicks-merkkisiä kynsilakkoja!


              Olihan se nyt pakko testata heti kun mahdollista. Lakoista löytyi paljon kivoja sävyjä, mutta itse päädyin tuttuun, turvalliseen vaaleaan roosaan. Sävy on Macaron Pink. Mä tykkään tästä lakasta ihan sikana! Rakastan neutraaleja värejä kynsilakoissa, ja tää on ihanan haalea sävy, mutta kuitenkin tavallaan pinkki. Kuvat vääristävät lakan väriä!


              Lakka oli koostumukseltaan myös tosi miellyttävä, sellanen aika litkumainen, mistä ite tykkään. Vihaan yli kaiken sellasia paksuja lakkoja, jotka jämähtää kynnelle, ja joita täytyy olla sudissa kerrallaan joku litra, jotta homma hoituis. Lakan kestävyydestä en osaa sanoa, kun mulla on ollut toi vasta päivän... Veikkaan, että aika perus. Ai niin, Kicksiinhän on tulossa myös uusia Viva la Diva-merkkisiä meikkejä lokakuun alussa, jännää! Sarja vaikuttaa sinäänsä tosi "halpikselta", mutta näin yhessä Kicksissä jo niitä testereitä, ja musta ne vaikutti aika kivoilta. Hinnatkin oli oikeesti tosi edulliset. Mä bongasin jo sieltä yhen ihanan poskipunan, joka mun on saatava (mähän siis tarviin taas uuden..jep).

              Mutta joo. Sellanen juttu vielä, että jos mä olisin sattumoisin saanut Lauralta mustat farkut, joiden tuumakoko olis 24 (!!!) ja saanut ne jalkaan, mutta vetskari ei menis (tai menis, mutta todella nihkeesti) kiinni, ni mitä mun kannattais tehä? Laihduttaminen ei käy nyt päinsä ku se on mun luista kii, eli miten venyttää noi farkut mulle sopiviks lantiolta.......? :D Sauna ja suihku on kokeiltu jo, luovutanko vaan vai onkohan tähän joku keino? En haluis jättää ilmasia farkkuja käyttämättäkään! :D

              ¨
              TAI sit mä voin mennä kauppaan ja ostaa OIKEAN KOKOISET, mustat farkut itelleni. Ehkä seki onnistuis...

              19 kommenttia:

              1. Oon kuullu tosta kuivaharjauksesta ja monet kerrat on pitänyt sitä kokeilla. Ehkä nyt sitten sun innoittamana :) Mahtaiskohan tollasia kuorintahanskoja löytyä ihan jostain marketeista?

                VastaaPoista
              2. luin eilen yöllä kaikki sun beauty-tägätyt postaukset läpi ja et usko millaset meikkipärinät sain!

                VastaaPoista
              3. Ootko siis testannut sitä, että kostutat farkut ja sitten tuosta lantion kohdalta venytät niitä sentin välein napakasti? toimi mulla ainakin!

                VastaaPoista
              4. Anonyymi: Kokeile ihmeessä :) Uskon kyllä että löytyy ainakin isommista marketeista! Ja jos sulla on rahaa ni voithan ostaa sellasen ihan kuivaharjaukseen tarkotetunki harjan! :)

                Anonyymi: Hhahahhah :D Ihana kommentti :D

                Pauliina: Tavallaan oon kokeillu, mutta toi lantio on jotenki tosi joustamaton, ja oon venyttäny sitä ihan hullunakin ku tein sellasen viritelmän :D Ei auttanu!

                Maria: On käyny kyllä mielessä, ehkä pitäis...:D

                VastaaPoista
              5. Hmm uskaltaisinkohan kokeilla kuivaharjausta, tää iho ei nimittäin yleensä tykkää mistään tommosesta.. Aa en ikinä löydä kokoo 24 ku se on aina loppu! Voin ostaa ne :D (sori turha kommentti, en osaa auttaa)

                VastaaPoista
              6. Jos sul on tosi kuiva ja herkkä iho ni ei kyl ehkä kannata, paitsi jos tosi hellästi teet :) Kuka hullu mahtuu kokoon 24....XD

                VastaaPoista
              7. leikkaa pienet halkiot molemmille kyljille vyötäröön.

                VastaaPoista
              8. Tässä pikkusta nippelitietoa tuosta kuivaharjauksesta: Eli painavien liikkeiden (kuten myös minkä vaan hieronnan liikkeiden) on hyvä suuntautua sydämeen päin sen takia, koska laskimoissa olevat läpät voivat vaurioitua pitkän ajan kuluessa, jos hierotaan väärin. Läppien vaurioituminen taas aiheuttaa sen, että veri ei pääse kiertämään hyvin, josta aiheutuu taas lisäongelmia. :)

                VastaaPoista
              9. ei sun auta muuta kuin ostaa uudet mustat farkut! :D itsekin laitoin juuri tilauksen menemään, ne sopii miiihin vain asuun! <3 varsinkin cheap mondaylla aaivan ihana farkkuja! :) hyvää syksyä!

                VastaaPoista
              10. Joo mulla on noi ihan samat kuorintahanskat ja kuivaharjaan oikeestaan vaan reisiä ja peppua ihan sen takia, että uskon sen poistavan selluliittia/siloittavan ihoa. :D Ainakin tulee huippusileää! Voisi myös kokeilla koko kropalle! :)

                VastaaPoista
              11. Sun blogii on kiva lukea! Saako kysyy paljon sulla menee rahaa kosmetiikkaan? Musta tuntuu että näät kauheesti vaivaa laittautumiseen vaikka oot kaunis ilman meikkiä ja pillereitäkin. :(

                VastaaPoista
              12. Anonyymi: Totaki mietin, vähän pelottaa vaan lähteä leikkelemään :D

                Anonyymi: Oho :o Aika mielenkiintosta, nyt mua alko pelottaa, että teen varmaan ihan väärin :D

                Anonyymi: Mä alan tulee nyt vähän samaan tulokseen...:D En ookaan itse asiassa koskaan omistanut Cheap Mondayn farkkuja, joten vois kokeilla! Ja nehän on aika edullisia? Hyvää syksyä myös sulle :) <3

                Anonyymi: Ite just kans yritän ennaltaehkästä selluliittia, enpä tiiä vaan auttaako se oikeesti siihen...:D Mutta kokeile ihmeessä, kandee sit hellästi harjata kaikki herkät kohdat ihossa :)

                Anonyymi: Tosi kiva kuulla! :) Mulla menee rahaa kosmetiikkaan kuukaudessa varmaan n. 20-50 euroa, nyt kun ajattelen.. Itellä tulee ostettua kaikkea halvempaa ja pienempää, enemmän kuin isoja hankintoja :) Mä oon kans miettiny, että musta saa täällä varmaan sellasen kuvan, etten muuta tee ku käyttäydyn pakkomielteisesti ulkonäöstäni :D No joo, mutta loppujen lopuks näihinkään juttuihin en nää paljon aikaa tai vaivaa, eli ei huolta :)

                VastaaPoista
              13. Voisitko joskus julkaista parempilaatuisia kuvia? :)taidat kuvaa kännykällä tai jollain kameralla missä pienet pikselimäärät tai sitten muokkaat niitä? mikään ei ole yhtä turhauttavaa kuin epäselkeät kuvat...

                VastaaPoista
              14. En oikeen voi, lähes kaikki kuvat kun otan samalla kameralla, joka on mun mielestä ihan riittävän hyvä. Toi viimenen kuva on otettu huonossa valossa, siks tollanen huonolaatunen :) Ja jos tarkotit kaikkia kuvia ni sit mul on vaa huono kamera :D

                VastaaPoista
              15. miten oot noin ihanan ruskea? käytkö solkussa tai itseruskettavaa? vai kenties vielä kesästä jäljellä rusketusta? Mun mielestä on just kiva jos pitää huolta itsestään! :) ite oon just samanlainen, käytän kaiken maailman naamioita ja kuorintoja ja hiushömpötyksiä, mutten tuhlaile niihin mahdottomasti rahaa, halvallakin saa hyvää. :)

                VastaaPoista
              16. Musta tuntuu, että näytän kameran valossa paljon ruskeemmalta ku oikeesti! :D Mutta joo, itseruskettavaa käytän tällä hetkellä tosi vähän ja harvoin, mutta sekin varmasti vaikuttaa! Voi olla, että kesän auringonotto vaikuttaa vielä :) Talvea kohden käytän kyllä sitte enemmän itseruskettavaa... Solkussa en käy enää ollenkaan, viimeks kävin joku vuos sitten :) Vähän tyhmää ehkä, mutta pelottaa liikaa ne haittavaikutukset! :D Mä ite kans yritän ostaa halpaa (ja paljon ;)), koska oon tullu ihan samaan tulokseen ku sä: Halvalla saa hyvää!

                VastaaPoista
              17. Kai mä sit oon hullu ku mahun.. :D
                Mutta siis, en usko että sun kamera on huono, vaan toi johtuu siitä, että lataat kuvia bloggerin kautta niin niistä tulee automaattisesti vähän huonompia. Mut ei se edes haittaa sillon jos kyseessä ei oo naamakuva, maisemakuva tvs!

                VastaaPoista
              18. Jepjep, ja ehkä se ei nyt just haittaa ku tässä blogissa ne kuvat ei oo kuitenkaan se pääasia ;)

                VastaaPoista

              Kiitos kommentista ♥