torstai 25. elokuuta 2011

Make me beautiful, Isotretinoin

Mä sain sen!!!! 

Onpa outoa, eilen vasta haaveilin vaan ja tänään heti lääkärin jälkeen oon vetäny ekat tabut mulle määrättyä isotretinoiinikuuria. Pitkän pennin sain maksaa, mutta tästä se lähtee! Mä tiiän, että monet ei ollu kuurin kannalla, ja otin huomioon kaikkien neuvot ja kommentit... Ihotautilääkäri kuitenkin määräsi mulle tämän kuurin, niin luotanpa siihen, että se kannattaa syödä!


Näillä mennään, ostin tolle kaveriks Aqualan Plus-perusvoiteen, jos homma alkaa kuivua kasaan...

Vielä saa kuitenkin vinkkejä ja kokemuksia kuurista kertoa, mutta jättäkää pliis pahimmat pelottelut pois, tässä sitä nimittäin jo ollaan, enkä voi oikeen enää peruakaan :) Eiköhän tästä kuitenkin loppujen lopuksi hyvää seuraa, ja jos kuuri jää kesken, ni ainaki yritin! Laitan tänne sitte tietty tilapäivityksiä kuurin kulusta ;)

Siinä oli kuitenkin melkeen kaikki päivän ilmotusluontoset asiat, sellanen juttu vaan että hain tänään myös tällasen kapistuksen:


Kuva kellertää aika pahasti huonosta valosta, mutta eiköhän tosta selvää saa! Mun entinen puhelin oliki jo aika eläkkeen tarpeessa :)

Anteeks tällanen tynkäpostaus, tulin vaan kertomaan että sain ku sainkin sen kuurin. Mulla ei oo enempää kuvia eikä sen tärkeämpää asiaakaan, joten öitä vaan kaikille <3

14 kommenttia:

  1. Ää mä oon niin kade, saan oman iphonen (valkosena tietty) vasta parin kk:n päästä :D oon hyyyvin malttamaton.

    VastaaPoista
  2. Aika kiva puhelin kyllä ;) Odotus palkitaan!

    VastaaPoista
  3. Mää pärjäsin parhaiten perus kosteusvoiteella (Ceralan), hellävaraisella pesuaineella ja kasvovedellä ja Bepanthenilla, joka korjasi rohtuneet huulet, halkeilleet suupielet ja kuivuneet nenän limakalvot, sekä tietysti kostutustipat silmiin. Myös shampoo ja hoitoaine kannattaa vaihtaa hellävaraisiin ja kosteuttaviin tuotteisiin, jotta välttää hiuspohjan ongelmat. Ja sulla on varmasti jo tiedossa ettei saa käyttää muita A-vitamiinituotteita eikä rasittaa ihoa kuorinnoilla sun muilla :) Kuuri auttaa varmasti, pian sulla on iho kuin vauvan peppu ;) Onnea matkaan! :)

    VastaaPoista
  4. Ihana aifoun! :) Mä en tainnut enää mitään kommentoida tuosta lääkkeestä, mutta itse söin kuurin, enkä muista et oisin saanut mitään sivuvaikutuksia, missään kohtaa (korkeintaan just jotain jo valmiiks kuivan ihon pientä lisäkuivumista)! Ainakaan ei sit oo jääny kauheesti mieleen. Onnea sulle tämän "testin" kanssa, toivottavasti toimii! :)

    VastaaPoista
  5. Onnee sulle tuon kuurin kanssa! Itsekin harkinnut sen hankintaa, mutta en ole vielä uskaltanut.
    Kerro sitten pliiis, miten tuon kanssa sujuu. Tuleeko pahenemisvaihetta jne :)

    VastaaPoista
  6. Anonyymi: Kiitos paljon neuvoista ja vinkeistä, vauvan peppua odotellessa siis ;)

    Sofia Punta: Hei hyvä että on näitäkin tapauksia, lääkäri väitti mulle ainakin että ei tästä mitään sivuvaikutuksia tuu :D Ja kiitos :)

    VastaaPoista
  7. Nonii, saat sitte ihon varmasti kuntoon :) Hieno puhelin, mul ehti oma olla viikon verran ja sit pudotin sen ja näyttö paskana :D Mutta tuttu vaihto siihen uuden lasin joten toimii taas! ;D

    VastaaPoista
  8. Jep! :) Eikä, mä pelkään ihan sikana koko ajan et kadotan/pudotan ton puhelimen :D ääääk!

    VastaaPoista
  9. Mää söin kans tota 6kk kun oli keskivaikee akne ja todella autto! Enään ei tuu finnejä ollenkaan paitsi sillon ehkä joskus kun en jaksa pestä meikkejä illalla. Ja tosiaan nekin johtuu vain epäpuhtaudesta. Sivuvaikutuksena mulla oli vaan, että iho kuivu vähän, mutta tosiaan sekin oli ihan vaan pari ekaa kk ja silloinkin oli talvi. Ihan perus apteekki rasvaa naamaan niin pysyy hyvässä kosteudessa naama. :) Mulla ei tullut sitä pahenemisvaihetta, että ois ruvennu lisää tuleen finnejä vaan päinvastoin.

    VastaaPoista
  10. Kiva kuulla että sulla autto, toivotaan että mullakin :) Ja kiitos vinkeistä!

    VastaaPoista
  11. oon nyt pari kk itse syönyt apocycliniä että saisin kasvoista finniarvet viimeinkin pois, autto väliaikasesti mutta sitten rupesi ilmestymään kahtakauheammin uusia finnejä nyt olen ajatellut pyytää uutta kuuria mietinkin vain että auttoiko toi sun syömä kuuri mitään ja pitikö sun käydä missään testeissä ennen kuurin alottamista esim maksakokeessa? ja paljonko jouduit pulittaan tosta kuurista? + auttoiko toi suola/oliiviöljy ihoa yhtään?
    ja sori nyt että pommitan sua tälleen kysymyksillä :D

    VastaaPoista
  12. Toi mun kuuri on kyllä auttanut huomattavasti (syön sitä edelleen), koko aikana ei oo finnejä tullut ja iho on siloittunut hyvin. Arvet tietty ovat pysyviä :( En käynyt aloittaessani missään testeissä, nyt pitäs mennä maksatesteihin mut en oo saanu aikaseks :D Mä maksoin tosta sen perus yksityisen lääkärikäynnin x 2 eli 160 euroa ja sitte kaikki lääkkeet, 60 kpl satsi on kai joku 25 euroa kelakorvauksineen. Eli niitä joku 4 pakettia tyyliin... Eli kyl siihen jonkin verran menee, mut aika pitkällä aikavälillä :)

    Suolasta ja oliiviöljystä en pitkällä tähtäimellä osaa sanoa kun tuli tää kuurikin vastaan, mutta ainakin se kuori mun mielestä kivasti ja luonnollisesti sekä oliiviöljy tuntui kyllä pehmentävän ihoa :)

    Ja ei haittaa että kyselet, kiva jos voin auttaa! :)

    VastaaPoista
  13. kiitos paljon vastauksista! eiköhän näillä pääse taas eteenpäin :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥