keskiviikko 31. elokuuta 2011

Kuivat huulet?

Mun isotretinoiinikuuri alkaa ilmeisesti vähän vaikuttaa, sillä mun huulet on ruvennu protestoimaan kuivumalla kasaan. Täähän on tietenki normaalia ja oli odotettavissa, mutta ei oo kivaa :( Keräsinki tässä vähän huulirasvojani kokoon, nyt kun niitä tarvitaan...


Ekana tietysti vuorossa on Kløver Vaseline, joka on mun mielestä suoraan sanottuna aika tosi huonoa. Body Shopin Mango Lip Butter on sentään oikeesti pelastus kuiville huulille, ja aika herkullisen tuoksunen. Blistex Daily Lip Conditioner on myös varmasti kaikille tuttu tuote - ite oon käyttäny tätä iät ja ajat. Yksi tehokkaimmista huulirasvoista mun mielestä!

Lip Smackerin vaniljahuulirasva pehmentää huulia tehokkaasti, mutta kaipaisin ainaki ite jotain täyteläisempää koostumusta. Blistexin Protect Plus on ihan kiva, mutta kirvelee(!) mun huulilla! Kosteuttaa kuitenkin ihan hyvin. Palmer's (<3) Cocoa Butter-huulirasva on ihana keksintö, ikävä kyllä herkullinen puikko on ihan lopuillaan eikä tuotetta saa Suomesta :(

Huulikiiltorasvoja multa löytyy Laveralta ja ACOlta, kummatkin yllättäen aika huonoja kosteuttajia.


Åhlensilta ostettu persikkainen huulirasva on ihan hyvää ja sopivan täyteläistä, mutta toi ällömakea haju on alkanu kuvottaa mua :D Palmer's Dark Chocolate&Peppermint on taas aivan upea tuote, uskomaton tuoksu ja hyvä kosteutusteho! AH! Tätäkään ei tietenkään saa lähimailtakaan (okei Virosta).

ACOn vaniljahuulivoide on mun mielestä myös tosi mukava tapaus (maulta, kosteutukselta) - puikosta rasvaa ei vain tule tarpeeksi huulille (mun huulirasvapuikot on aina täynnä kynnenjälkiä ku otan siitä kunnon palasen...). Body Shopin huuliöljy on edelleenkin hyvä tuote vain vähän pintakuiville huulille. Ei mulle siis :(


Yhteenvetona: lemppariksi on jotenkin muotoutunut Body Shopin mangohuulivoi, jota tulee eniten käytettyä hätäapuna huulille. Onko muuten muutkin BS:n huulivoit hyviä? Onks teillä joku suosikki?


Nyt siis - suositelkaa jotain superhyvää huulirasvaa! Bepanthenia aion ostaa yökäyttöön myöhemmin,

13 kommenttia:

  1. oisin just suositellu sulle bepanthenia.. :D pelastaa omatki huulet aina talvisin, mutta ite käytän sitä myös päivisin

    VastaaPoista
  2. Oriflamen tender care on hyvä! :)

    VastaaPoista
  3. Superhyvä huulirasva?
    Apteekista saatava Bevita R! Maksaa vähän päälle 3e, eli ei todellakaan paha. Ite käytän tätä päivällä ja yöllä sitten Bepanthenia. :) Ja jos tätä jotenkin vielä voi kehua niin; ihanan pehmeä koostumus, antaa pienen kiillon, täydellinen kosteuttamaan todella rohtuneetkin huulet.

    Tässä kuva:
    http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/WebRoot/OVA/Shops/KYA/48CF/B441/5932/0BD4/D8F4/59FA/3D38/3F92/BevitaR_8g_4.jpg

    Ja hei.. varasin itselleni ajan ihotautilääkärille ja aion vihdoin pyytää sen isotretinoin-kuurin. Oon kokeillut antibiootit, Differinit ja vaikka kuinka monet erilaiset puhdistustuotteet jne.. 6 vuotta olen kuuria vältellyt mahdollisten sivuvaikutusten pelossa! :D Mutta nyt kun säkin sen uskalsit ottaa ja muutenkin rupee tän ihon kanssa painiminen riittää, niin uskalsin vihdoin. :) Itteeni pelottaa oikeestaan vaan eniten se ihon kuivuminen, koska mulla on atooppinen iho jo muutenkin eli katotaan mikä sahara tästä ton kuurin kanssa vielä syntyy...
    Mut niin kirjottele tänne blogiinkin sitten välillä niitä sun fiiliksiä sen kuurin suhteen? Ois kiva lukee kokemuksia ja saada jonkinlaista vertaistukee. :)

    VastaaPoista
  4. lupaamaasi videota ei ole tullut vieläkään?

    VastaaPoista
  5. Anonyymi: Juu, pakko ostaa kun kaikki on kovasti kehunu :)

    Ansssuu: Oisin kyllä kovasti kiinnostunut Oriflamen tuotteista, mutta mistä ihmeestä niitä saa :D?

    Anonyymi: Kiitos paljon vinkistä! Noin halvalla kun saa ni vois kyllä kokeilla :)

    Kannustan oikeesti kyllä marssimaan ihotautilääkärille kuuria hakemaan... Ite oon ollu kyllä ihan samanlainen, eli pelännyt mahdollisia sivuoireita... Ja onhan se selvää että iho kuivuu, toivotaan että se jää siihen, mahdollisia oireita kun löytyy hiustenlähdöstä masennukseen :D Ite ainaki ajattelen sen niin, että kärsin mieluummin kuivuudesta sen 5kk ja sitte oon loppuelämän tyytyväinen ihoon :) Tuntuu niin ajanhukalta aika jonka oon jo kärsiny huonosta ihosta! Lupaan kyllä kirjotella blogiin kuurin kulusta, laita säki nyt tänne ihmeessä kommenttia, että miten sujuu! :) Toivotaan että kaikki menee hyvin :)

    Anonyymi: Eipä oo joo, oon tosiaan tehny sen jo kerran, mutta mulla on ongelmia sen avaamisessa koneella.. Ehkä se on liian iso tiedosto tai jotain :s mutta teen kyllä sen tässä lähipäivinä vaikka webkameralla (huonolla sellasella) ellei muuta :)

    VastaaPoista
  6. mä voin vastaa tolle tokavikalle anonyymille et mullaki on atooppinen iho eikä tullu mitään muita haittavaikutuksia ku sitä huulten kuivumista! :) ihanaa, että sait sen kuurin - toivottavasti sun iho nyt paranee semmoseks ettei tarttis enää ikinä painia iho-ongelmien kanssa :)

    VastaaPoista
  7. Hyvä sitte! :) Ja niinpä, oon kyl sika ilonen et sain ku sainki sen kuurin :)

    VastaaPoista
  8. Korresin Lip Butter sävyssä Jasmine on ihan huippu!! Sellanen nätin vaaleen roosan värinen ja kosteuttaa tosi hyvin ja pysyy hyvin huulilla! Löysin ton aikanaan kun mun kestosuosikki Biothermin Nutrisource lopetettiin, ja tosta on tullu korvaava tuote :)

    VastaaPoista
  9. Oi kuulostaa ihan sika ihanalta! :) Saako tota Suomesta? Voisin kyllä tsekata noi nettikaupatki läpi :)

    VastaaPoista
  10. Sitä saa Korresin myymälästä Annankadulta stadista, mutta sit muita sävyjä tosta myydään kyllä ihan Sokoksella ja Nelly.comissa yms :)

    VastaaPoista
  11. Juu katoinki itse asiassa niiden nettisivuilta :) kiitos!

    VastaaPoista
  12. Tossa mangossa tosiaan on hyvä tuoksu ainakin, mutta Bevita R on todellakin nro 1!
    t. ennen aina niin rohtuneet huulet kuin mahdollista.. :D

    ps. tekis mieli hypistellä noita huulirasvoja kun sulla on niitä niin paljon XD

    VastaaPoista
  13. Pitää tota Bevita R-rasvaa ostaa! :) Hhahaa niitä on kiva hypistellä ;)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥