torstai 11. elokuuta 2011

Kiitti näist

Hei vaan kaikki :) Tulin nyt tänne vähän avautumaan. Mulle tosiaan soitettiin tossa toissapäivänä, että joo moi, ei sulla ookaan opiskelupaikkaa. Tarkoitukseni oli tosiaan mennä opiskelemaan (maksulliseen!!) Laajasalon opistoon eräälle viestinnän alan linjalle, jota ei nyt kuulemma sitten tänä vuonna järjestetäkään... Kiitti infosta öö, viikkoa ennen "koulun alkua"? "Sä oot nyt varmaan järjestelly sun elämän silleen että oisit tulossa kouluun..." NO AIJAA? Ihan sama. Ne tarjos sieltä muita linjoja mutta meni kyllä maku koko laitokseen.


Toi kuva tossa havainnollistaa mun panostuksen määrää! MÄ OSTIN VIHON (toi kansi on just hyvä värityskirja) JA KALENTERIN (mä en ikinä käytä kalenteria, mun pää on mun kalenteri!). Tää on paljon (tutut tietää tän tarkemmin, mut sanotaan et esim. mun lukio meni päin persettä ja lievästi sanottuna räpiköiden läpi vaikka sitte valmistuinki). Ja sit se matto lähtee jalkojen alta!

Nyt mä oon ajatellu hankkiutua yötyöhön, koska oon 98,4 % yöihminen ja saan sillon eniten aikaseks. Meen joka tapauksessa melkeen joka yö vasta viideltä nukkumaan, ni kai sillä vois tehä sit rahaakin... Aiheesta kuitenkin varmaan myöhemmin sitten lisää.

Mitäs vielä... Joo, mä oikeesti haluun Roaccutanin tai ihan sama minkä isotretinoiinikuurin. Mulle nimittäin alkaa pikkuhiljaa riittää tän ihon kanssa (tiiän, ei näy kuvissa...), ja tiedän että tolla kuurilla mä saisin tän sodan päätökseen. Haluisin kuitenkin kysyä teiltä kokemuksia kuurista! Mitä sivuvaikutuksia ilmeni? Tehosiko kuuri? Ai niin ja jos voitte, niin kommentoikaa tätä: Ilmenikö teillä masennusta? Toi on ehkä mun pahin huolenaihe, koska oon vähän taipuvainen alakuloisuuteen jne. ja yks mun pahimmista peloista on se, että masennun. Kiitos kaikille ketkä jaksaa vastata!

Kuva otettu siskon huoneessa, antakaa siis anteeksi toi taustalla häämöttävä Potter-juliste.

Värjäsin tossa hiukset taas vähän vaaleemmaks, koska halusin vähän uutta ilmettä ja raikkautta tukkaan. Tuskin kuvasta erottuu, mutta kyllä sen livenä huomaa :) On kyllä vähän freesimpi olo.


Värjäykseen käytin Garnierin Luonnoliset Sävyt-sarjan väriä sävyssä 111 - Erittäin kirkas tuhkanvaalea. Tykkään kyllä tosta sävystä, ja tää ainaki tehos hiuksiin (toisin ku eräät hiusvärit...). Sellasen jutun kyllä sanon, että vähänki pidemmille hiuksille kannattaa ottaa kaksi pakettia tätä väriä, sillä eipä ollut kovinkaan riittoisaa. Mulle ois menny helposti kolmeki pakettia :D

Mutta joo, eiköhän tää taas tästä, vaikka kaikki onki taas pielessä. Kaiken lisäks mul on ikävä mun poikaystävää :( Meen itse asiassa Vekaralle perjantaina, ku siellä on uusien alokkaiden valapäivä ja toi yks ilmeisesti tekee siellä jotain, en tiiä :D Meenpä kuitenkin.

Ai niin, huomenna teen varmaan postauksen kotisokeroinnista! Jännää :) Eli sitä ootellessa. Öitä kaikki lukijat <3

20 kommenttia:

  1. voi ei, koita kestää ton koulujutun kanssa! :( ikäviä yllätyksiä tollaset.

    mun poikaystävällä oli sillon kun me tavattiin just loppunu tollanen myrkkykuuri akneen, ja sen iho oli kyllä pitkään sen jälkeenkin tosi arka ja herkkä oikeestaan kaikelle. piti käyttää vaan apteekin perusvoiteita ja auringossa ei voinut olla ollenkaan kun heti paloi pahasti, normaalisti kun toi yks ei tarvii ees aurinkorasvaa ja voi olla tuntejakin auringossa. iho kuulemma "ohenee" tolla kuurilla niin reippaasti et sen takia tollaset sivuvaikutukset.

    en kyllä muista et se olis kertaakaan valitellut alakuloisuutta, pikemminkin päin vastoin et se piristy hurjasti siitä et iho parani ihan silmissä. :) ootko kokeillut ProActivia? kannattaa mun mielestä kokeilla eka tollaset miedot hoidot ja versiot ennen kuin lähtee itteensä myrkkyjä tunkemaan, on toi Roacuttan esim, OIKEESTI tujua tavaraa. Mut kyllähän se sit toimiikin, munkaan miehekkeellä on enää sillon tällön yksittäisiä näppyjä siellä täällä.

    tsemppiä! <3

    VastaaPoista
  2. ihan pyllystä toi koulujuttu :(

    et todellakaan ole yksin ton iho homman kanssa. Mua ärsyttää ku tutut on aina että ei se oo niin paha mitä mä väitän mut kyllä se vaan syö itsetuntoa.

    VastaaPoista
  3. Voi ei,tosi inhottava toi koulujuttu.Tsemppiä :)

    VastaaPoista
  4. Toi Roacuttan on tarkoitettu niille, jotka kärsii oikeasti pahasta aknesta. Se on tosiaan ihan hirveetä myrkkyä.. Söin sitä ite pari vuotta sitten tosi pieninä määrinä (enkä edes päivittäin) ja silti mulle tuli inhottavia sivuvaikutuksia: olin tosi väsyny, näkö heikkeni ja hiukset alko tippumaan päästä... lopetin sen aika äkkiä ton hiusjutun takia :D Ton kuurin aikana ei saa altistua auringonvalolle ollenkaan, ja muita inhottavia sivuvaikutuksia on mm. limakalvojen kuivuminen ja nenäverenvuoto.

    Ootko kuullu Tetralysal-antibiootista? Se on kans tehokas, mut mulle ei ainakaan tullu mitään sivuvaikutuksia. Suosittelen! :)

    VastaaPoista
  5. Heyyy sun blogis on superkiva ! ja tosikiva tää postaus <; jatka samaan malliin :)))

    ♥ leave-world.blogspot.com

    VastaaPoista
  6. En meinannut ensin sanoa mitään, mutta törmättyäni niinkin huikeisiin faktoihin että pelaat ja valvot yöt, olet oikeutettu saamaan vinkin, että verkkokauppa.com etsii työntekijöitä uuden myymälänsä YÖKIOSKIIN :)
    Duuni on antaa asiakkaiden valmiiksitilaamia paketteja hyllyltä ja veloittaa ne, myöskin myydä jotain pientä mitä siinä on jo esillä valmiiksi.
    En tiedä kiinnostaako homma, mutta yksi nörttityttö lisää tiimiin ei ole pahitteeksi ;) t. verkkistyttö

    VastaaPoista
  7. eihän sulla näytä olevan yhtään huono iho, missään kuvassa. Sanopa suoraan millanen iho sulla on, näppy silloin tällöin vai aina näppyjä jossain? Kiva tää blogis. eilen löysin ja innoissaan selasin kaikki aikaisemmatkin postaukset.Kiitos piristät mun päiviä! :)

    VastaaPoista
  8. Näiden blogikuvien perusteella sun ihos kunto ei oo _AKNENAAMAA_ nähnykkään, johon tota Roaccuttania oikeesti syödään. Käsittääkseni sitä ei myös ihan helposti myöskään kirjoteta (saa muuten vain ihotautilääkäriltä, eli ei edes terv.keskuslääkäri voi kuuria kirjoittaa), ja siihenhän sisältyy säännölliset maksatestit jne..

    Itselläni oli 15-vuotiaana ihan helvetillisessä kunnossa iho, jota ei todellakaan saanut edes meikkivoiteen alle piiloon (ja paksu meikkivoidekerros vei vaan ihoa huonompaan suuntaan..). Söin Tetrasykliini -antibioottia vuoden(?) verran, jonka jälkeen vaihdoin e-pillereihin. Mitkään ruokavaliomuutokset ei vaikuttanu ihon kuntoon. Oon nyt 19v ja näppylät on vähentyny roimasti, eikä voi aknesta enää puhua. Käytän mineraalimeikkivoidetta ohuelti ja e-pillerit yhä käytössä (tosin eri merkkiä).

    Mun oma vinkki on, että käytä yksinkertaisia (ja laadukkaita!) ihonhoitotuotteita ja kosteuta ihoa kunnolla. Öljypohjaista meikkivoidetta en käyttäisi. Ei stressiä ja säännöllistä liikuntaa ulkoilmassa. Muutama näppy ei noin kauniin tytön maata kaada ;) ja vaikka tää tylsältä kuullostaaki, niin näppyjen kyllä pitäs vanhetessa lähtee vähenee..

    VastaaPoista
  9. mulla ei myöskään ollu aikoinaan aknenaamaa vaan mulla oli koko naama täys sitä helvetin syheröä joka ei lähteny millään "kunnon laadukkailla ihonhoitotuotteilla" eikä antibiooteilla eikä millään muullakaan. jotkut ei vaan ymmärrä et vaikka ei ois valkopäisiä paiseita koko naama täynnä niin se ei tarkota sitä etteikö iho ois huonossa kunnossa. ja vaikka se iho ois huonossa kunnossa niin vaikeempaa se oli ihmisille ymmärtää ettei se johtunu mun elintavoista - ei mistään suklaansyönnistä tai liian vähästä liikunnasta.
    anyways mulla ei ollu mitään masennusta eikä se mun mielestä vaikuttanu mitenkään tujulta kuurilta: vain huulten ihoa piti koko ajan olla rasvaamassa ja vähän iho punoitti enemmän kun normaalisti. pahenemisvaihe oli aluks ja se olikin inhottavaa, mutta sen jälkeen iho oli kun vauvan peppu. e-pillerit piti olla kuurin ajan ja sit piti käydä kolesteroliarvoja tutkimassa kerran kuussa, mutta se kaikki oli sen arvoista :)
    tsemppiä sulle! :)

    VastaaPoista
  10. toivottavasti kukaan ei loukkaannu tosta mun kommentista: muistan vaan ite miten yksin olin ton mun ongelman kanssa et kiihdyn edelleenki asiasta! :D kaikilla kavereilla oli hyvä sileä kaunis iho (ja ne valitti yhestä finnistä) ku mulla oli koko naama täys.... :/

    VastaaPoista
  11. Luin ekan kappaleen ja mua rupes ottaan päähän. Ärsyttää tollanen, ei ne oikeesti välittäny paskaaka :D

    http://ruusukerotta.blogspot.com

    VastaaPoista
  12. Itse suosittelen kyllä tuota isotretinoiinihoitokuuria (itsellä oli Isotretinoin Actavis), jos naamasi kunto sinua todella paljon häiritsee. Kuvistasi ei kyllä näy, että sinulla olisi pahempaa aknea eli voi olla etteivät ihotautilääkärit suostu sitä sinulle määräämään.
    Mulla sivuvaikutuksina tuli juuri tuota ihon, silmien ja huulien kuivumista sekä nenäverenvuotoja, mutta noista selviää hyvin vain niitä rasvaamalla hyvin ja tarpeeksi useasti. Itsellä pelotti juuri hiusten lähtö ja masennus kun itsekin olen vähän taipuvainen alakuloisuuteen, mutta mulla ei ainakaan ilmenny mitenkään masennusta eikä muitakaan noiden kuivumisten lisäks. Tosin se on hyvin yksilöllistä.
    Mut lopputuloksesta tykkään paljon! Kannatti se myrkkykuuri :)

    VastaaPoista
  13. hei pystyisköhän tolla värillä värjäämään aika tummaa juurikasvua?:) en oo aikasemmin ite värjänny:D

    VastaaPoista
  14. Anonyymi: Kiitos tosi paljon kannustuksesta :) Oon iteki lueskellu, että iho ohenee ja herkistyy paljon kuurin jälkeen, mutta itse sen riskin olisin kyllä valmis ottamaan... Oon kokeillut myös ProActivia, enkä kyllä ainakaan kuukaudessa mitään huomattavia tuloksia huomannut... :(

    Charlotte: No niinpä! Oikeesti toi on niin totta.

    AnnikA: Niinpä! Kiitos paljon :)

    Anonyymi: Tyhmää että sulla tuli sitte tollaset sivuvaikutukset :( Mua pelottaa kans toi hiustenlähtö, toisaalta voihan sen kuurin aina keskeyttää jos tapahtuu jotain kamaluuksia :D En oo tosta antibiootista kuullut, mutta menen pian ihotautilääkärille, siellä varmaan käydään vaihtoehtoja läpi :)

    Derya: Kiitosta vaan :)

    Anonyymi: Wow, kuulostaa tosi hauskalta! Mä selvitän asiasta ehdottomasti lisää :) kiitos vinkistä!

    Anonyymi: Kuten tossa jo sanoinkin, ihon todellinen kunto ei tuu esille kuvissa sitten millään :( Oon oikeasti joskus yrittänyt ottaa kuvia ilman meikkiä jne. mutta ei sitä vaan saa taltioitua! Mun iho on enemmänkin sellasta epätasaista, koska mulla ei tosiaan ole sellaisia "kunnon finneja" yleensä kun ehkä 3 naamassa (vrt. Tuulian kommentti)... Tosi vaikeeta selittää, mutta jos livenä näkisit niin ehkä jotenkin ymmärtäisit :) Kiítos hurjasti kauniista sanoistasi, tosi kiva jos tykkäät blogista! <3

    Anonyymi: Niinpä, tiiän ettei kuvista näy virheet enkä sellaista kuvaa edes saa otettua saati julkaisisi, kuitenkin vähän arka asia... Meen kuitenkin ihotautilääkärille nyt ekaa kertaa elämässäni, joten siellä ehkä saadaan kartotettua tota tilannetta ihan ammattilaisen voimin :) Harmi että oot joutunu itekin kamppailemaan huonon ihon kanssa, vaikka onneksi tilanteesi on kuitenkin parantunut :) Yritän kyllä hoitaa ihoa parhaani mukaan, tuntuu vaan ettei tämä ole oikeen muulla korjattavissa... Juuri se ihon epätasaisuus häiritsee eniten! Mutta kiitos paljon kannustuksesta! <3

    Tuulia: Kommenttisi kuvaa tosi hyvin munkin ajatusmaailmaa, ja uskon, että meillä on ollut tosi samankaltainen iho! Oot onnekas ettei sulle tullut mitään pahempia sivuoireita, toivottavasti ei mullekaan, jos nyt kuurin otan... Mä aina kans kadehdin ihmisiä, joilla on hyvä iho, enkä kestä kun valittavat yhdestä finnistä... Toisaalta on varmasti paljon ihmisiä, keillä on iho todella huonossa kunnossa, paljon huonommassa kuin mun. Tää vaan vaikuttaa mun elämään sen verran, että täytyy kyllä tehä asialle jotain :(

    SSM: Jep!

    Anonyymi: Kiitos kun jaoit kokemuksesi, on aina kiva kuulla positiivisia kertomuksia kuurista :) Oon menossa pian ihotautilääkärille, niin katsotaan siellä josko mulle suostuttais se kuuri määräämään! :)

    Anonyymi: Hmm... kyllä varmaan pystyis, mutta vaaranahan on aina se, että tulos on keltainen! Mutta jos yleensä sun hiuksiin tepsii vaalea väri, niin kyllä varmasti toikin :) Ja jos tulee keltanen ni hierot sitte hopeashampoota tyveen seuraavalla pesulla :)

    VastaaPoista
  15. Heiiii...saako tähän vielä kertoa kokemuksia Roasta... No kerron kuitenkin :D Minä taas en missään nimessä söisi Roaccutania, se on kuitenkin sen verran myrkkyä elimistölle ja ei sitä tiedä mitä vaikutuksia sillä on tulevaisuudessa tai mitä se on tehnyt elimistölle nuorena. Ymmärrän kuitenkin että ei huvittais ainaisia antibioottikuurejakaan akneen vedellä. Päällisin puolin, iho kuivuu ihan hemmetisti ja siinä tulee myös pahenemisvaihe joka voi olla paha, joillain on, joillain ei. Itsellä auttoi e-pillerit parhaiten akneen, en välttämättä niitäkään suosittele jos ei ole esim. muuta tarvetta niille. Roan kanssahan se on vielä niin että naisten pitäisi käyttää samaan aikaan luotettavaa ehkäisymenetelmää ja ennemmin valitsisin e-pillerit kuin esim. e-pillerit ja Roan. Tietenkin, en tiedä kaikista lääkäreistä, osa saattaa määrätä Roankin helposti ilman mitään luotettavaa ehkäisymenetelmää.
    Jos päädyt Roaan niin tee ainakin ennen sen aloittamista testit esim. maksatestit jotta näkee ettei arvot ainakaan huonone sen aikana. Lääkäri kertoo varmaan enemmän niistä sitten.
    Jokatapauksessa kaikki on niin yksilökohtaista että mikä sopii kenellekin ja mikä ei, ja kokeilemalla se selviää. Kannattaa ehkä aloittaa jostain miedommasta kuin Roa? Tsemppiä kuitenkin finnien kanssa taisteluun =)

    VastaaPoista
  16. Mulla on onneks jo e-pillerit ollu pitkään, ettei siitä oo haittaa ainakaan... Onhan se aina riski ottaa noin raskas kuuri elimistölle, mut toisaalta niin moni on sitä kehunut ja ite en vaan jaksais tätä ainaista murhetta ihosta....Ois niin helppoa jos sen vois kerralla hoitaa pois! Oon menossa pian ihotautilääkärille asiasta, ni siellä varmaan punnitaan vaihtoehtoja sitten :) Mutta kiitos!

    VastaaPoista
  17. Heippa hei! :) I am a swedish girl who will move to Helsinki very soon to work as an au pair. Just wantto say that I found your blog and that I really like it, and it's great for me to read it to practise my finnish! And you are very beautiful! Take care, a big hug from me!

    Ps: Just love the colour of your hair, it's amazing!

    VastaaPoista
  18. Aww, that's very sweet of you, thank you so much! Welcome to Helsinki, I hope you'll have a wonderful time here :) And I'm so glad to hear this blog may help you learn finnish!

    Hugs <3

    VastaaPoista
  19. KIVA blogi :) oon jonkin aikaa jo käyny lueskelemas tätä :) värjääks muute ain toll garnierin väril hiukset? pistin itekki blogin pystyyn mut en oo viel saanu lukijoitakaann ku alotin vast ja se on iha huono :D

    VastaaPoista
  20. Kiitos, tosi kiva kuulla :)) Värjään aika usein tolla värillä, se on ainaki sellanen turvallinen vaihtoehto! Oon tykänny siis tosi paljon! Ja onnea blogille, se on vaikeeta aluks mut eiköhän se ala ihan just luistamaan! :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥