keskiviikko 17. elokuuta 2011

Duunirage

Mä sekoon mun työpaikkaan. Tuun hulluks. Kolme ja puol vuotta saman kaupan käytävillä laahustamista ei kauheesti naurata enää. Okei, tän hetkinen burnout johtuu vaan siitä, että meijän vakikassa Irja (<3) on lomalla, joten mun perse on naulittu siihen kassalle suurimmaks osaks ajasta. Ja kassalla oleminen tekee mut vihaseks.


Joo, oon kiitollinen mun duunista jne., mutta ajattelin nyt vaan avautua asiakaspalvelun mussa aiheuttamasta vihasta. Listataas maailman paskimmat asiakastyypit (jokainen kaupan kassa tuntee nää):

-Sä oot yhteiskunnan pohjasakkaa-tyyppi: Kattoo sua ku syöpäläistä, halveksuu, kuvittelee että toi on varmaan vähän tyhmä ku on kaupan kassa... Tähän kuuluu myös se, että muhun voi näiden tyyppien mielestä purkaa vaikka omassa elämässä koetut pettymykset ja katkeruuden.

-Muovipussivaras: Nappaa muovipussin vaivihkaa, ei todellakaan mainitse asiasta. Piilottelee pussia ja parhaassa tapauksessa rypistää sen käsissään, että luulisin sen olevan vanha, kotoa tuotu pussi. Mä oon muovipussinatsi ja voin luvata, että sun kuittiis voi vahingossa laskuttua useempiki muovipussi jos nään sun oikeesti pimittävän sitä multa.

-Kuitin väistelijä: Yritä siinä antaa sitten ihmiselle setelinippua + mahd. kolikoita kuitin kera käteen, kun nää idiootit yrittää napata ne rahat ilman kuittia. Koska ne ei haluu sitä kuittia. Koska se on tappava eikä siihen viitsi edes koskea. Eikä VARSINKAAN sanoa "mä en tarvii kuittia kiitos". Eheei...

kuva cartinafinland.fi

-Mykkäkoulu-tyyppi: Ihan sairaan ärsyttävä tyyppi, joka ei voi sanoa sanaakaan koko kassatapahtuman aikana. Mikä siinä on, että jos mä sanon ystävällisesti "Hei!", niin mulle vastataan tuimalla mulkasulla? Eikä kiitoksesta tietoakaan. MIKÄ SIINÄ ON??? Nykyään sanon aika monelle tosi liiotellusti OLE HYVÄ, että ne tajuis oman virheensä. Tyhmää provosoitua tollasesta, mutta ei voi mitään.

-Mutisija: Putoo samaan kastiin äskeisen kanssa. Mä kysyn 99 prosentilta asiakkaista, että haluatteko kuittia. Mikä vastaus on "mmhghm" tai PELKKÄ SUUN AVAUS johonki suuntaan (oikeesti tätäki näkee). Pelottaaks ihmisiä oikeesti noin paljon puhua mulle vai hä...? Sitte suututaan ku annan sen kuitin kuitenki/heitän sen roskiin.

-Kanssa-asiakkaiden kanssa riitelijä: Kuultuja riidanaiheita itseä edellisen/seuraavan asiakkaan kanssa: "Hei anteeks toi nainen otti muovikassin eikä kertonu siitä sulle!! Kiva et me muut joudutaan maksaa!!" Ja sit kumpiki osapuoli kattoo mua ku kaks syyllistä lasta, että kummalle mä (hullu auktoriteetti) nyt suutun. Se on oikeestaan aika hauskaa. Sitte on klassikot "Mikä siellä nyt kestää??" (+ suun maiskutusta ja huokailua ja sormien naputtamista tiskiin) ja tähän vastaus "On se kumma ku joillain on niin kiire ettei voi hetkeä jonossa seistä!" Öö, sä olit ite just tolleen eilen mut whatever...

-Raivohullu: Tätä näkee onneks harvemmin, mutta yleensä tää henkilö on yleensä joku ihan normaali ihminen, joka yhtäkkiä napsahtaa jostain pikkuasiasta... Esim. kerran meillä oli rikkinäinen muropaketti alekorissa, ja siinä oli punanen tarra jossa oli alennettu hinta. Sit tää yks mies tulee siihen kassalle ja huutaa naama punasena, että mitä vitun kusetusta tää on olevinaan. Sä yrität tietty olla Miss Customer Service ja tiedustella niin mikä että, ja tässä tosiaan oli kyse siitä, että "alennettu hinta oli sama kuin tuotteen normaali hinta". Tää siis huudettuna niin että sylki lentää ja kirosanoja säästelemättä. Häntä oli siis kusetettu. Mies ei edes halunnut ostaa muroja ja ryntäsi suureleisesti kaupasta ulos. Kun kävin tarkistamassa, niin hinta ei todellakaan ollut sama vaan reilusti alennettu..perus. Ja se on sit kiva tyyliin pidätellä kyyneleitä siinä kassalla ku sulle on just raivottu päin naamaa...

-Aggressiivinen asiakas: Kuuluu edelliseen kastiin, mutta tämä tyyppi heittää sua herkästi esim. kynällä/plussakortilla, jos asiat ei suju niinku hän toivoi. Onneks muhun ei oo käyty sentään pahemmin käsiks!

kuva upyourservice.com

-Asiakas on aina oikeessa-tyyppi: Asiakas sattuu nyt vaan olemaan 99 prosenttia kerroista väärässä... Tätä näkee siis just niissä tapauksissa, että vaahdotaan sitä että "kyl nää on tarjouksessa" ja sit ku käydään oikeen kädestä pitäen katsomassa ni sieltä huulten välistä lipsahtaa usein se "oho katoin väärin..." Ja onhan se tietty inhimillistä.

-Sekava hörhö: Oli sitten spurgu, nisti, muuten vaan juoppo (harmittomia tapauksiakin löytyy!).... Niille kaikille on aika vaikeeta yrittää selittää mitään, varsinkaan sitä, että mä en voi myydä sulle näitä kaljoja, ku oot jo ihan tuhannen tinnerissä. Ja siitäkös se riemu repeää!

-Nolot alaikäiset: Ei, Minna n. 15 v., mä en myy sulle röökiä vaikka tulisit äidin silmälasit päässä, luumunväristä huulipunaa huulissa ja autonavaimet pikkusormessa roikkuen kassalle :D "Öööö mun paperit unohtu autoon..." No hae ne sieltä ni katotaan sit uusiks!

-Haisevat ihmiset: Siis jotkut haisee vaan niin pahalta, että meinaa oksentaa. Mä en ees osaa kuvailla sitä... Miksi? Miten?

-Ällötykset: Samat vanhat iskureplat ja vitsit, joista iso osa on myös aika tosi loukkaavia.

-Hätäilijät: Tää on tosi tyhmä ärsytyksen kohde, mutta mua ärsyttää ku jengi tekee siitä kassalla asioinnista niin vaikeeta, esim. kaivaa rahoja kädet vimmatusti täristen tai hätääntyy siitä, jos oma ostos koskee toisen ostosta (tuotteiden liukuessa hihnan päähän). Tekis mieli huutaa että rauhotu hyvä ihminen! Tää on tosi vaikee selittää. Tähän ryhmään kuuluu myös ylitehokkaat ihmiset, jotka yrittää pakata ostokset hullua vauhtia ennenku pitäis maksaa.

Vikana mun lemppari eli VIILINVARJELIJAT: Eka ne viilit asetellaan siihen hihnalle oikein nätisti. Heti ku ne on piipattu sinne koneelle, ne järjestellään hihnan toisessa päässä eroon muista ostoksista, ettei purkit vaan kumoudu ja hölsky. Voi auta armias jos se viilipurkki kaatuu. "Voiks hakee uuden...?" Anna mennä. Suuri prosessi on myös viilipurkkien kuljettaminen kotiin, joka vaatii pitkäjänteisen asettelun muovikassiin.

kuva valio.fi

Tässäkin työssä on kuitenkin ne hyvät puolensa, ja tottakai löytyy myös kasapäin ihania asiakkaita! Onneks ihmisillä on paljon pahempiaki duuneja ja oikeitaki ongelmia. Tällasta avautumista nyt vaan tänään.

Samaistuuko joku tekstiin? Kertokaa jotai ihan kauheita asiakaspalvelutilanteita, missä ootte ollu! Ne on niin parhaita :D Tai kurkatkaa www.aasiakas.net!

p.s. laura: kotka laskeutuu

42 kommenttia:

  1. vähän hyvä postaus! :D mäkin olen entisessä työpaikassa joutunut kestämään hirveitä asiakkaita tosin ravintolatyössä mutta melko samanlaista meininkiä :DD

    VastaaPoista
  2. Mä samaistuin kyllä jokaikiseen lauseeseen :D hah ei vitsi.just eilen töissä aateltiin et pitäis joku sketsi tehdä kassalla tapahtuneista jutuista ! mulla kans alkaa olemaan työmotivaatio aika nollassa mut kai se tästä.

    VastaaPoista
  3. mulla just eilen oli asiakas kesken ja sit sieltä jo juoki seuraava asiakas kauheeta vauhtii kassalle ja rupes pinoomaan tavaroita..sit vaan ihan nätisi sanoin et anteeks mut teidän ei kannata vielä laittaa tavaroita et tällä asiakkaalla on viel melkei kärryllinen tavaraa.sit se vaan mulkas mua ja piti niitä tavaroita siinä hihnalla ja tottakai joutu aina vetämään niitä takas.se on kumma miten ne luulee et se kapula pysäyttää sen hihnan !:DD no sit se huutaa mulle et eks sä nyt vittu voi pysäyttää tätä hihnaa ??????? en mä kyllä voi kun mun täytyy saada kuitenkin nää tavarat tänne ja toisekseen meiän ei todellakaan tarvii kurkotella tollasten ääliöttten takia niitä tavaroita,ihanku meiän paikat kestäis mitä vaan.teki mieli sanoo että tuuppa ite tänne kurkottelemaan :) sit se lähti vetämään siitä ja mutisi ääneen jotain omaansa huoh ja oli muuten päivän ekat asiakkaat! ja onhan noita paljon muitaki.

    Oon kans joskus saanu kauheet raivoomiset siitä miten lasku teki noin paljon vaikkei mitään ostanu ja sanoin et kuitista sit näätte.onneks jonossa oleva seuraava mies sit sano et ei se kassan vika oo jos ostat kallista :D ni sit sen tapauksen jälkeen piti lähtee vähän rauhottumaan ku se nainen kävi aika agressiiviseksi jo..

    ja joo mua on kans heitetty kengällä ku pyysin yhdeltä ulkomaalaiselta henkilöllisyystodistusta ku epäilin että sillä oli käytössä miehensä kortti ja hänen mielestään mulla ei ollu siihen oikeutta.

    VastaaPoista
  4. Ihan paras postaus!!! :DDD Kiitos tästä! Oon ollut kassatyössä nyt puoltoista vuotta ja mulla on sama homma, että tuun oikeesti vihaseks siinä kassalla :D Varsinki jonkun 9,5h työpäivän jälkeen, mulle ei kannata kyl kotiin tullessa puhua mitään :D Onneks töitä jäljellä enää kaks vuoroa, ja sit loppuu mun prisma-ura sillä muutan opiskelujen takia toiseen kaupunkiin!

    Ollaan työkavereiden kans sitä mieltä, et kaikkien pitäs tulla ees viikoks asiakaspalvelutöihin, et jokanen näkis millasta työtä se on!

    VastaaPoista
  5. haha vähän paras :-D se kaikista pahin viilinvarjelijamummo oikeesti laittaa sen MIEHEN kantamaan ne viilit kotiin kun niitä ei tietty voi kantaa siin samassa muovipussissa missä muita ostoksia :-D ihme ettei sil oo jotain tarjotinta niille

    VastaaPoista
  6. Charlotte: Uskon kyl että rvintola-alalta löytyy ihan samanlaisia idiootteja! :D

    AnnikA: Joku sketsi ois ihan sika hyvä! Mut sen toteuttamiseen tarvittais kyl joku oikee kassatyöntekijä, koska kukaan muu ei voi ymmärtää millasta se on :D

    Ihan sika hyvä kertomus, toi viel kuulostaa NIIN tutulta!!! :D Mä en kans älyy miks jengi kuvittelee että se kapula pysäyttää sen hihnan siellä keskivaiheilla, se on niin tyhmän näköstä ku ne pitelee niistä sit kiinni... :D Ja sit tietty raivotaan vaik ollaan ite väärässä.... Se on kans niin perus just niinku sanoit, että ihminen ostaa jonku kokonaisen lohen tiskiltä ja ihmettelee ja valittaa sitte isoon ääneen ku se maksaaki 20 euroa... HUOH! Mut hei, kiitos kommentista ja koita säki kestää töissä :)

    Mii: I feel your pain!! Mul on kans toi sama, ettei mulle kyl kannata puhuu sen kassavuoron jälkee XD Onneks olkoon ku Prisma-uran päätöksestä, toivottavasti löydät jonkun vähemmän ärsyttävän duunin! :)

    Lalalaura: Joo mä tarkotin just sitä tyyppiä, tai no ne kummatki on kyl aika pahan luokan varjelijoita.... Mua ärsyttää et niil on tyylii se hirvee missio ku ne tulee kauppaan, ne oikee pyyhältää niin tomerasti sinne viilien luo...AAARGH! Ja mä oon kans odottanu et millon se tarjotin astuu kehii :D

    VastaaPoista
  7. tää postaus oli aivan loistava :D olin tän kesän mansikanmyyjänä ja voin samaistua sun tuntemuksiin, tosin musta tuntuu että sulla on paljon enemmän hulluja kestettävänä! tossa mansikkaduunissa pahinta oli ehkä se flirttailun määrä mitä miesasiakkailta tuli.. tai no ei ehkä flirttailu mutta semmoset suorat ehdotukset ja ällöt kommentit, you know. loppukesästä rupes mitta olee jo niin täynnä että teki mieli vaan kirjottaa siihen kojun eteen kyltti "en oo mitenkään tyrkyllä tässä, oon töissä!"

    VastaaPoista
  8. Kiitos! :D Ymmärrän täysin, ihan sika inhottavaa ku tollasia asiakkaita on niin paljon liikenteessä, oisit laittanu sen kyltin vaan ;)

    VastaaPoista
  9. hahah tää oli hyvä postaus :) Vois itekki joskus kirjotella niistä IHANISTA asiakkaista...Huh, niitä riittää. Oon kyl onnellinen siitä, ettei meil käy mitään spurguja mut kaiken maailman muita hulluja kyllä näkee :D

    VastaaPoista
  10. tää oli kyllä hyvä ja osuva postaus :P

    VastaaPoista
  11. kuulostaa niin tutulta ! ai että meillä kahvilassa on jos jonkin näköstä kulkijaa ja tekee mieli heitellä niitä aina kahvinpavuilla ja ehkä välillä myös kahvikupeilla............ ARGH ihmiset on perseestä :D

    VastaaPoista
  12. Aikoinaan 1,5 vuotta kaupan kassalla ja tää toi kaikki muistot mieleen - ei enää ikinä! Parastahan oli, että mulle alkoi kerran yks nainen raivoamaan, kun kysyin häneltä Plussakorttia... On kuulemma todella loukkaavaa kuvitella, että hän omistaisi ETUKORTTEJA. Ihan ku oisin kysynyt vetääks se huumeita tai muuta _oikeesti_ loukkaavaa :D

    VastaaPoista
  13. opiskelen just myyntiä ja kohta alkais harjottelu=D tosin vaatekaupassa! Mut tää sai mut hieman pelkäämään >.<

    VastaaPoista
  14. Alisa: Jep, uskon että siellä vaatekaupassakin niitä riittää :D Mähän oon ite H&M:llä ekstrana, mutta ite en oo onneks mihinkään ihan kamaliin tilanteisiin siellä joutunut!

    Melinda: Kiva jos tykkäsit ;)

    Reetta: Ihmiset ON perseestä! Se on kyl paha ku tos hommas tulee aika aggressiiviseks asiakkaita kohtaan...:D

    Aino: Just tollasia hulluja on liikenteessä! Koska sähän siis käytännössä sanoit sille että "sä oot varmaan köyhä".... Huhhuh :D Se on vaan niin huvittavaa ku joku alkaa raivoo ihan turhasta!

    Ninnnis: Älä pelkää! Aina niitä hulluja on, mutta onneks myös kivoja asiakkaita ;)

    VastaaPoista
  15. :DDDDDDDDD hei voiei luin tän uudelleen ja huomasin vast nyt ton kotka laskeutuu-jutun =DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD JA HEI TAJUSIN ET UNOHDIT HENGARIT!!!! vai onks niist tulos oma postaus?;)

    VastaaPoista
  16. jepjep, kotka laskeutuu :D mä jossain vaihees ajattelin sitä viel mut jotenki en laske niit asiakkaiks vaan hengareiks... :DDD mut hmm, ois siit saanu kyl kirjotettuu aika paljon ragee XD

    VastaaPoista
  17. Milloin toi kuva on otettu?! :)
    Tässä tekstissä on niin paljon faktaa! VIILINVARJELIJAT ei vaan tiedä, että heidän kultaiset viilit saattavat olla jo joutuneet Samulin käsittelyyn maitokaapissa! Ei auta enää vaikka kuinka niitä varjelisi! ;)

    VastaaPoista
  18. Mä en muista, tyyliin joskus ihan kesän alussa :) Ja oot kauhee viilinravistelija XD

    VastaaPoista
  19. Hahha, pelastit mun aamu. Mä niin koen nuo kaikki sydämessäni.

    "Muovipussivaras": Oon itseasiassa itsekkin ollut joskus muovipussivaras mutta nyttemmin lopettanut sen. Kaikista raivostuttavimpia on myös ne asiakkaat, jotka sitten koko ostostapahtuman jälkeen katsoo mua hölmistyneenä "Niin, oisko jotain pussia". Riippuen omasta mielentilasta ja asiakkaan naamasta valitsen 1) annan pussin hymyillen "Kaupan päälle" tai totean närkästyneenä "no se oli sitten kakskytsenttiä".

    Kuitin väistelijä: ARAOFJLJEWJ! Meillä tämmöiset on superraivostuttavia, koska ilmastoinninpuutteen takia joudutaan pitämään tuuletinta suoraan kassan edessä (muuten siihen kuolisi) Ja tottakai jos et pidä siitä kuitista kiinni, se lentää pois. Ja luulisi että ekan kerran jälkeen kun se kuitti on jo lentänyt menemään - sä tajuaisit pitää siitä kiinni, mut ei. Sä tarjoot korttia ja kuittia, niin ne vetää sen kortin välistä niin että se kuitti LENTÄÄ TAAS HEVON KUUSEEN! AELJRFERJFLAEW! Huh.. alan pikkuhiljaa tarvitsemaan jotain rauhottavia töissä....

    Mutta tää oli hieno juttu, arvostan. :-D

    VastaaPoista
  20. Vähän hauska postaus :D Itse en oo ollut kaupan kassalla, mutta asiakaspalvelijana muuten ja kuulostaa kyllä tutulta!

    VastaaPoista
  21. Mä kanssa olin kaupan kassalla muutaman vuoden. Yks päivä opetin uutta kassaa samalla kun itse pidin omaa kassaa auki (samassa pömpelissä oltiin siis). No kun mun kassalla oli sitten yksi asiakas, ja samalla tä uus työntekijä tarvitsi apua, niin käännyin sitten muutamaksi sekunniksi auttamaan häntä. Sitten kun käännyin takaisin omalle kassalleni, niin tä mun asiakas kattoo naama norsunvitulla mua. Mä jatkan sitten tuotteiden vetämistä, ja se kattelee vaan muualle ja on tosi veemäisen olonen.
    Mä kysyin sitten siltä et anteeks teinkö mä jotain väärin, niin se sanoi että mä en kysyny häneltä lupaa että saanko auttaa tätä uutta työntekijää. Mulla kilahti ihan täysin, sanoin että ihmiset on kyllä aina tosi ymmärtäväisiä kun on tällaisia tilanteita, että en edes ajatellut että se voisi jotain häiritä :) Sit olin tosi pirteä hymy päällä ja palvelin sitä ihan yli-iloisesti ja toivotin hyvät päivänjatkot vielä päälle. Myöhemmin sitten tuli ilmi että hän oli palautelaatikkoon antanut hieman palautetta.. Huhhuh, onneksi ei tarvii enää olla kaupassa töissä! :) Tsemppiä sulle:)

    VastaaPoista
  22. VIILINVARJELIJAT ! loistavaa. :-------------D

    VastaaPoista
  23. kuulostaa niiiiiin tutulta :D
    t.k-marketin kassaneiti hämeenkyröstä

    VastaaPoista
  24. Haha mulla ei oo onneks ihan samoja, mutta yhtä ärsyttäviä kuintenkin! :D
    - Tyttö Valintatalossa 1,5 vuotta

    VastaaPoista
  25. Mirette: Mä teen tota IHAN samaa, mua ärsyttää niin paljon jos asiakkaat "unohtaa" unohtaa sen typerän muovikassin... valitsen aina just sen perusteella et oliks se asiakas kiva tjsp. :D must tuntuu ettei mun hermot kestäis, jos meilläki joku tuuletussysteemi aina lennättäis ne kuitit jonnekki!! Kuulostaa ihan sika ärsyttävältä :DD

    Riikka: Hyvä jos tykkäsit! Uskon, että kaikki asiakaspalvelijat saa osansa näistä... :D

    Anonyymi: Toi on just tota ku asiakkaat pitää itteään tyyliin niin eliittinä, ja sä oot ala-arvonen palvelija!! Aaargh niin ärsyttävää, toi juttu jo saa veren kiehumaan :D Mutta kiitos!

    aba: Näinhän se on :D

    Anonyymi: Uskon...:D Tsemppiä duuniin!

    Anonyymi: Tsemppiä kuitenkin sinne kaupan kassalle ;)

    VastaaPoista
  26. Tuo viilinvarjelijat niin totta. Mulle yks pappa huusi yhtenä päivänä kun nätisti liu'utin viilit sivumpaan, että: " ne viilit on nyt sitten kannessa!! Ei semmoisia kukaan halua sieltä raapia!!" Hmmm..mahtaakohan pappa tietää, miten viileille on voinut käydä kuljetuksen aikana tai maitokaapissa.. :DD

    Ja nuo muovipussivarkaat..... luulevat olevansa erittäin eteviä. Kassa ei varmasti huomaa :D Yhtä naista ei ole meiän kaupassa näkynyt sen koommin, kun kollegani käräytti sen vartijalle muovipussien varastamisesta. Ja kyseinen rouva pölli aina varmaan muutamakymmentä pussia jokaisella kerralla. Oli ilme näkemisen arvoinen kun vartija kävi vähän jututtamassa rouvaa pelikoneilla. :DD

    VastaaPoista
  27. No älä, siis ne viilit on kyl ravistunu jo siinä ajassa ku ne sinne kauppaan ees tulee, ja tuskin niitä täysin pystyasennossa saa kotiinkaa vietyä! :D Ja ihan sika hyvä että saitte bustattua vielä tollasen professional muovupussivarkaan :DD! Se nainen oli varmaan aika nolona sen jälkeen...

    VastaaPoista
  28. tuli mieleen että kun usein otan oikeasti oman pussin kotoa mukaan niin voiko se näyttää siltä että yrittäisin pölliä pussin? :D Kamalaa.. ehkä en uskalla enää uusiokäyttää niitä

    VastaaPoista
  29. Kyllä oikean muovipussivarkaan tunnistaa! :D "Etevästi" yrittävät viedä pussin/pusseja ohi. :DD Tästäkin aiheesta vois ladata youtubeen videon otsikolla: Stupid Finnish people trying to steal a plastic bag. Niinkuin ovelista alaikäisistä yrittämässä peliä "Näin livautat kolikon peliautomaattiin ennen kuin kassa ehtii sulkea koneen". Mä en kestä!! :DDDD P.s. kuulin juuri tänään, kun tästä aiheesta keskusteltiin, että muovipussirouva on sittenkin käynyt uudelleen ja sama meno jatkuu! :O On se kumma kun kerrasta ei opi.

    VastaaPoista
  30. Anonyymi: Kassalla ollessa tottuu kyllä aika hyvin tunnistamaan oikean kotoa tuodun muovipussin :) Ja ainahan voit sanoa että tää on kotoota! Eli oot ihan turvassa sen suhteen :D!

    Anonyymi: Hhah mä niiiin teen tollasen videon............:D Mä en tajuu miten sil muovipussivarkaalla on viel pokkaa! :D

    VastaaPoista
  31. HAHHAAH!! Mä kuolen nauruun! Oon lukenu tän jo ties kuinka monta kertaa! En tiiä miten pystyn olemaan pokerfacena viilinvarjelijoiden ja muovipussivarkaiden keskuudessa, jos saan töitä kaupasta!

    Sul on mielettömän humoristinen kirjoitustyyli, jota on hauska lukea! Kiitoksia.

    VastaaPoista
  32. Hhahhah kiitos, hyvä jos tykkäät :D

    VastaaPoista
  33. Nauroin ihan ääneen, tuli niin muistot mieleen auvoisista kassaneiti-ajoista, pari vuotta siinä niin johan nää asiakaskunnat tuli tutuks. :D viilinvarjelijat on kaiken vähiten tuttu, mut jogurttivarjelija nyt menee varmaan samaan kastiin, elikkäs tuttua touhua sekin! yhden kastin voisin lisätä tohon ja se on WANNABE VITSIKKÄÄT. nää asiakkaat jotka heittää kuitista "joo pistä Ö-mappiin", jos asiakas antaa etukortin jolla tietää jo valmiiks saavansa alennusta koska tuli sen takia kauppaan et siellä on joku v*tun 30centin alennus jostain tuotteesta ne sanoo "kato aleneeks se hinta jos vedät toisenki kerran sen kortin" ARGH (/()!=#=#&()"& PUHUMATTAKAAN näistä ihmisistä jotka tulee huutaan pää punasena kun pullojen palautus on rikki ja mulla on siinä joku kymmenen metrin jono vaan, mutta kun "mun helvetin yks viidentoista centin tölkki on NYT JUST TÄLLÄ SEKUNNILLA laitettava tosta rööristä sisään että saan sen lapun" :D avautumista taas kerrakseen :D kuittityypit myös nämä jotka ottaa kuitin mutta heittää sen hihnalle takas eikä viitsi laittaa 5cm:n päässä olevaan roskikseen mikä on kuiteille tarkotettu. ÖÖ?! MIKS OTAT JOS HEITÄT SEN MUN SIIVOTTAVAKS KUITENKIN!!?? ja pienet aggression purkaukset vielä loppuun: nää vanhat mummelit jotka ajattelee kuinka "nuoret on röyhkeitä, vapaankasvatuksen helmiä jotka etuilee" niin nämä mummelit kokevat että heidän etuoikeutensa on tämän vuoksi itse etuilla nuoria ja kaikkia muitakin ihmisiä kassajonossa koska joku on joskus sanonu että nuoret etuilee... %#&/(#"(#()"¤()¤=%"=!"?!=¤

    Tekipä avautuminen hyvää vaikka kassalla työskentelystä onkin jo monta vuotta :D Vissiin noi ei unohdu koskaan :D

    VastaaPoista
  34. Hhahahhahah :DD Mä tunnistan kyllä kaikki noi tapaukset :D Jääköhän mullekin elinikäiset traumat?

    VastaaPoista
  35. Hauska kirjoitus, tosi osuvaa ja ilmeikästä kuvausta!

    Itse olen ehdottomasti hätäilijä: asettelen tuotteet liukuhihnalle niin, että ensiksi muovipussi, sitten painavimmat ostokset ja viimeiseksi helposti rikkoontuvat (juurikin nuo viili- ja jogurttipurkit yms.). Laitan tuotteet niin, että viivakoodi on ylhäällä ja valmiiksi viivakoodin lukijaan päin. Ostosteni perään asetan heti palikan ja sullon ostokseni mahd. pieneen tilaan liukuhihnalle, jotta seuraava mahtuisi heti latomaan omia ostoksiaan. Kassalle siirryttäessä käteni lappavat ostoksia heti muovipussiin/reppuun, bonuskortti odottaa "tiskillä" ja visa electron on jo melkein loppuun painettuna maksupäätteessä. Usein painan pankkikortin alas ja samalla kun odotan, että pääsen näppäilemään pinkoodin, laitan kassiin muutaman ostoksen. Sitten näppäilen tunnuskoodin ja painan ok, laitan taas kassiin muutaman ostoksen ja kun piip-ääni kuuluu, otan kortin pois. Olen ERITTÄIN nopea asiakas kassalla, mutta pyrin kuitenkin tervehtimään ja katsomaan silmiin myyjää. Varmaan joitakin siis ärsyttää aivan helekutisti käytökseni, vaikka itse kuvittelen tekeväni vain kaikille palveluksen ja säästävän muiden jonotusaikaa olemalla tehokas.

    Kassatyössä minusta olisi muuten äärimmäisen mielenkiintoista tietää, mitä ihmiset kaupasta ostavat. Aika paljon törkyruokaa?

    VastaaPoista
  36. Mun mielestä toi sun kassakäyttäytyminen kuulostaa vaan tosi tehokkaalta eikä oikeestaan yhtään ärsyttävältä, ärsyttävää se olis vaan sillon jos yrittää olla ylitehokas ja päätyykin vaan sekoittamaan koko kassatapahtuman :D Eli jatka samaan malliin! Mä en tiedä onks mulla joku vaitiolovelvollisuus, mutta ihmiset ostaa ainaki meijän kaupasta ihan sairaasti alkoholia, sellanen huono alue ku se on :D

    VastaaPoista
  37. onpas kypsä teksti.

    VastaaPoista
  38. Hahhah, tää on niin totta ! Itse oon R-kioskissa ollut kuukauden nyt töissä ja voi helkutti oikeasti joitakin ihmisiä. Vihaan kaikista eniten noita jotka ei vaivaudu edes tervehtimään tai sit ajattelee just että sä oot joku luuseri kun oot kassalla töissä. Tai sitten humalaiset ihmiset, arg.

    VastaaPoista
  39. Voi eii :D Must tuntuu, että toi kuukaus on vielä paha paikka, ite olin sillon varmaan eniten raivoissani asiakkaille :D Nykyään jotenki siihen on ehkä vähän turtunu... Vaikka silti ärsyttää!! Mut oikeesti tsemppiä sinne duuniin, asiakaspalvelu opettaa elämää ;))

    VastaaPoista
  40. AHAHHAA aloin lukemaan sun vanhempia postauksia ja tää on NIIN TOTTA ! Just olin eilen yheksän tunnin kassavuorossa ja olin niin raivoissani kun kotiin asti pääsin :D:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis se VIHA mikä siellä kassalla syntyy :DDD Yritä kestää!

      Poista

Kiitos kommentista ♥