torstai 28. heinäkuuta 2011

Make me beautiful, Salt & Olive oil

Oon varmaan joskus mainostanukki, että mulla on iho-ongelmia. Ei nyt mitään kunnon aknea ja ihan normaalisti epäpuhtauksia siellä täällä. Mun iho on vaan ruma, epätasainen ja vaihtelevassa kunnossa, ja se sais parantua nyt oikeen toden teolla. Roacuttania oon harkinnut, mutta musta vähän tuntuu, ettei ihotautilääkäri kirjota sitä mulle, enkä oikeen tiedä kestänkö ne sivuvaikutukset.

Kuitenkin, muistaako kukaan kun mulla oli hieno idea sählätä e-vitamiinia suoraan kapselista iholle auttamaan aknearpiin? Sanotaan nyt näin, että se ei pahemmin toiminut. Ehkä IIIHAN vähän havaitsin arpien vaalenemista, vaikka saattoi kyllä olla aika placeboa. Jaksoin sitä ehkä kaks viikkoa, eli sekin voi olla syy toimimattomuuteen. Se e-vitamiinineste hais vaan aivan sairaan pahalta, ja iho tuntu sen jälkeen oksettavalta. Että näin. Nyt mulla on onneksi uusi kikka ihon parantamiseen:


Eli eikun suola/oliiviöljy-sörsselit naamalle! Mä en taaskaan osaa oikeen perustella, miks tää auttais, mutta sain nettikeskustelujen (jes) perusteella sellasen kuvan, että suolalla on desinfioivia ominaisuuksia ja oliiviöljy kosteuttaa. Lisäksi puhuttiin paljon esim. meriveden hyvästä vaikutuksesta ihoon (ootteko lomamatkalla huomannut?), ja tämähän tavallaan vastaa sitä.

JA TOI ON SIT SITÄ SUOLAA EIKÄ MUN IHO :D Toivottavasti ette ehtineet järkyttyä!

Ite kaivoin kaapista vaan mitä löyty, eli mineraalisuolaa käytin. Joku sano, että merisuolaa sen on oltava. Pah! Toi oliiviöljy ei oo ihan normaalia, mut kai se käy. Ja jossain kans sanottiin, että kandee lisätä sitruunamehua sekaan! Mä en tiedä. Levitin kuitenkin ton sörsselin naamioksi naamalle ja annoin vaikuttaa jonkun puoli tuntia. Jos ihollasi on jotain vähänkään auki olevaa ihoa (finnejä?), niin voin sanoa, että tuntuu vähän siltä kun "hieroisi suolaa haavoihin". Mutta ei paha. Pientä kutinaa kanssa ilmeni, mutta muuten ihan miellyttävä kokemus. Netissä sanottiin, että tän voi tehdä vaikka joka päivä!



Pois pestessä kasvoja voi mun mielestä kuoria ihoa kevyesti suolan avulla, mutta ei mitenkään niin, että suola raapii ihoa. Tällöin nimittäin tulehdukset iholla voivat levitä. Pesun jälkeen oliiviöljy tuntui kyllä iholla edelleen, eli siihenhän se oli jymähtänyt. Noo, ei kai se haittaa, mun mielestä tätä hoitoa ei vaan kannata tehdä aamuisin ennen meikkaamista....ellei halua oikeen kunnolla kiiltävää ihoa. Tunne on kasvoilla kuitenkin mukava näin jälkeenpäin, ja varmasti teen uudelleen! Kerron sit taas, jos huomaan jotain tuloksia pidemmän päälle.

Onks teillä muuten jakaa jotain hienoja kotikonsteja ihonhoitoon?

8 kommenttia:

  1. täällä myös yksi joka kärsii huonosta ihosta :( ärsyttää kun kuitenki kohta oon jo 21.. mulla on suurempi ongelma mustapäät ku finnit..ei auta kosmetologikäynnit, pelkkää rahanhukkaa ja ykskään marketin tai apteekin aine ei oo auttanu. Nyt oon vaan vähitellen yrittäny tulla tän kanssa toimeen ja toivonu et nää olis ees 30 vuotiaana lähteny :D ainoa mikä on vähän auttanu on dermosilin http://www.dermoshop.com/catalog/product/4008-laminarghane-kasvovoide-ongelmaiholle?page=3&f=group/face/moist&from=c & http://www.dermoshop.com/catalog/product/3143-fresh-balance-anti-spot-voide?page=2&f=group/face/moist&from=c suosittelen kokeilemaan ! :)

    VastaaPoista
  2. Oon kärsiny kans aina huonosta ihosta, ja kokeillu ihan kaikenlaisia aineita, voiteita, lääkkeitä ja mikään ei oo auttanu, paitsi e-pillerit. Nyt kuitenkin kokeilin apteekista saatavia Elivo kirkas iho - kapseleita, ja voin sanoa etta toimii! Mulla alko jo parin viikon jälkeen iho olemaan niin paljon paremmassa kunnossa ja nyt 5vk jälkeen iholla ei oo kuin muutamia finnejä. Suosittelen kokeilemaan noita!

    VastaaPoista
  3. Hei!
    Laita paljon vähemmän oliiviöljyä niin ei jää liian voimakas marinointi naamaan kuorinnan jälkeen. Olen myös sekoittanut pienen öljymäärän lisäksi jotain suosikkikosteusrasvojani suolan sekaan kosteuttaamaan ja antamaan ihanan tuoksun. Minä teen itselleni usein kokovartalokuorinnan suolalla (merisuolassa ei ole lisättyä jodia, joten suosittelen sitä ruokasuolan asemasta) ja öljyllä. Myös suola+hunaja -sekoitus puhdistaa ja pehmentää ihoa ihanasti.

    Akneen tms. näppylöihin minulla on myös auttanut nuo Dermosilin Fresh Balance -puhdistustuotteet. Ja uusin tuotteeni kaunista ihoa tavoitellessani on Baba de Caracol etanavoiteet ja tosi hyvin ovat toimineet sekä kropparasva että kasvovoide.

    Joku sanoi myös, että näppylät vähenee jos vaihtaa joka ilta tyynyliinan. Ei kuulemma kasvot haudu samoissa rasvoissa ja pöpöissä yöt pitkät.. pyykkivuorta kasvattamaan!

    p.s. kiva blogi!!

    VastaaPoista
  4. Charlotte: Kiva kuitenkin kuulla, että on kohtalotovereita :) Kiitos paljon noista tuotevinkeistä, paljon oon hyvää tosta Dermosilistä kuullut eli pakko varmaan munkin kokeilla! Toivottavasti pääset sun iho-ongelmista eroon, ei kyllä oo kivaa, sen tiiän kyllä :(

    Mii: Hei vitsi, mulla joskus oli niitä mutta unohdin syödä ne! Oliskohan ne vielä tuola jossain kaapinpohjalla :D E-pillereitä tosiaan itekkin oon syönyt pitkään, ja kyl mun mielestä iho rauhottu sillon kun ne alotin... Saa nähä mitä käy sit joskus kun lopetan ne :D

    Anonyymi: Joo, pitää kattoa noi mittasuhteet kuntoon... Voisin myös kokeilla tuota rasvojen kanssa läträämistä, ei olis ehkä niin ällöä kuin oliiviöljyn kanssa :D Mun on varmaan pakko kokeilla tota Dermosilin sarjaa, kun kaikki sitä tuntuu kehuvan, kiitos vinkistä :) Ja oon kuullut tosta tyynyliinan vaihtamisesta, vois senkin ottaa ihan rutiiniksi :)

    p.s. voi kiitos :)

    VastaaPoista
  5. Just alotin eilen sen Elivo kuurin että saa nyt nähä! Ei mulla kauheesti näppyjä oo mutta ainahan se ois kivempi ku iho ois vähän kirkkaampi eikä ois sellasta punotusta. Vähän vaan pelottaa se ku useimmilla ensinnä iho huononee ja sit vasta alkaa se parannus näkyä....

    Sulla on kiva blogi :)

    VastaaPoista
  6. Anonyymi: No mutta toivotaan että kuuri toimii! :) ja kiitos paljon <3

    VastaaPoista
  7. http://lazydynamitee.blogspot.com/2010/10/superkuorinta.html

    http://blackkohl.blogspot.com/2011/06/taistelu-paremman-ihon-puolesta.html

    ^Noissa blogeissa on aspiriinikuorinnasta, jota oon itekin nyt pari kertaa kokeillut. Iho tulee ainakin mielettömän pehmeäksi (tosiaan vasta pari kertaa kokeilut, niin en tiiä miten vaikuttaa pidemmän päälle, mut voin kyllä tuota suositella)!
    Mulla oli ennen e-pillerit (Yasmin viimeisimpänä, pari muuta sitä ennen), jotka piti mun ihoni _todella_ hyvässä kunnossa, mut sit jouduin lopettamaan ne migreenin puhkeamisen jälkeen, niitä söisin vieläkin jos voisin.
    Kosteusvoiteena mulla on ollut seuraava (välillä vaihdellut Lumenen rasvojen kanssa), ja oon kyllä pitäny siitä.

    http://www.internetapteekki.fi/itsehoito/iho-ja-paanahka/akne/vichy-normaderm-hoitovoide-50-ml.html

    Tsemppiä sulle ja muille kohtalontovereille ihonhoidon kanssa! Ja yhdyn edellisiin, sulla on kiva blogi. :)

    VastaaPoista
  8. Joo oonkin itse asiassa kuullut tosta, kiitos vinkistä! Täytyykin kokeilla :) Mulla on myös e-pillerit, toisaalta ne on ollut niin kauan etten osaa sanoa, miten ne on ihoon vaikuttaneet :) Itse asiassa mulla on ollut toi Vichyn voide ja tykkäsin siitä tosi paljon, voisin ostaa sen oikeastaan uudestaan...

    Ja kiitos paljon ♥

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥