maanantai 25. heinäkuuta 2011

A girl can dream

Hei vaan. Okei, poikaystävä oli lomilla ja siks taas tuli postattua väääähän vähemmän. Mutta ehkä kukaan ei kuole siihen :) Ensinnäkin, kiitos kivoista postausideoista! Saa nyt nähdä mitä tulee toteutettua, just tossa esim. Nina ehdotteli postausta mun huoneen sisustuksesta, mutta voin ihan rehellisesti sanoa, että se on vaatteita ja meikkejä lattialla + rasvapurkkeja pöydillä.... Meillä käyneet tietää tän todeksi! Aattelin myös tehä jonku turhan videopostauksen sit joskus kun tulee 50 lukijaa täyteen, jännää! Voi tulla kyllä aika jäinen video :D

Ennen kun kuitenkin päästään päivän aiheeseen, tahtoisin esitellä kuvan joka kuvastaa kielikorun paranemistilannetta:

Anteeks toi idiootti-ilme.

Eli hyvin on parantunut ja kovasti sillä on leikitty.... Mä niin ootan että pääsen vaihtamaan ton tangon lyhyempään, etten voi kilistellä koko ajan mun suussa. Se on nimittäin ärsyttävää (muidenkin tekemänä)!

Mutta niin, päivän aiheeseen, siis että halusin avautua nyt siitä, että mä haluaisin muuttaa Jenkkeihin. Tekemään töitä. Asumaan. Omaksumaan sitä kulttuuria. Ees vähäsen. Ees hetkeks. Mä tiedän, että se on vaikeeta hankkia kaikenmaailman green cardseja ja työlupia, mutta aina voi yrittää, eikö? Ja joo joo, USAn talous jne... kaikki on vaikeeta.

"Please do not be cynical. -- Nobody in life gets exactly what they thought they were going to get. But if you work really hard and you're kind, amazing things will happen." 
- Conan O'Brien (<3)

Lähtisin poikaystävän kanssa, ehkäpä puoleksi vuodeksi. Mä en halua enkä jaksa ajatella, että tää ois epärealistista. Vaikka oliskin! Mä uskon vaan, että kaikki on mahdollista ja vaikka kaikki meniskin vituiks, niin ihan sama, aina voi tulla takas kotiin. Nyt ois vaan tiedossa hyvä välikkö elämässä, enkä mä halua joutua sanomaan 20 vuoden päästä, että olisinpa mennyt.

Haaveissa ovat tietysti suurkaupungit...

kuva weheartit.com

New Yorkissa olen käynyt, mutta niin paljon jäi kuitenkin kokematta. Mä haluun tuntea, haistaa ja maistaa sen kaupungin, eri tavalla ku viikon lomalla....

kuva weheartit.com

Kaliforniankin suuntaan kaipaisin kamalasti, kun en ole koskaan edes käynyt.... Onhan näitä.

Kaikkea ei voi kuitenkaan saada, joten paikalla ei oikeasti ole niin paljoa väliä. Mä kuitenkin arvostaisin kauheesti, jos kaikki vastaavan kokeneet (ulkomailla asuneet tai työskennelleet: kaikki kulttuurishokit sun muut tarinat olis kiva kuulla:))/asiasta tietoiset kertoisivat kokemuksiaan! Ja vaikka nyt ihan faktojakin, että onnistuuko tollanen ylipäätään... Ja juu, otan itsekin selvää, tää on vaan tosi kätevä kanava saada oikeiden ihmisten ajatuksia asioista, intiimisti. Kiitos :) 


Toivottavasti en antanu itestäni kauheen naiivia kuvaa.

13 kommenttia:

  1. Mäkin haluaisin kuulla näitä tarinoita, enkä edes melkein kehtaa kertoa kellekkään tutulle, mutta mulla on oikeasti ihan samat unelmat. Ja siis semmoset unelmat että oikeesti aion ne toteuttaa.
    Haluisin kyllä jäädä sinne ihan lopullisestikin asumaan jos se tuntuis oikealta. Janne haluis kans mukaan. Musta tuntuu että kaikki aina alkaa heti sanomaan vastaväitteitä kuinka paskaa siellä olis asua jne jos ees mainitsen tästä :D
    Jannen täti muutti Miamiin, mutta valitettavasti se on tietääkseni jo kuollut, joten en siltäkään voi kysellä miten se sinne onnistui muuttamaan/miten sujui jne...

    Haluisin nyt ainakin aluksi muutamaksi kuukaudeksi sinne, se lievittäis mun kalifornia/jenkkihimoa ees hetkeks... Ää kiitti vaan, tää ei ainakaan hillinnyt mun muuttamishimoa kun tästä muistuttelet ;D
    Sori en jaksa kirjautua kun oon töissä T. Sanni

    VastaaPoista
  2. oon ite kattellu jopa asuntoja los anglesist ettei sen puoleeen. mua inhottaa kun kaikki suomalaiset on aina 'et sää täältä mihinkää muuta täällä on hyvä asua, hyvinvointivaltioki !!1' ja mua ahdistaa asua täällä metsän keskellä suomessa.
    haluisin oikeesti asua mieluummin ulkomailla :)
    joko jossain los angelesissa/lähimaastossa, tai sitten esim barcelonassa !

    muuten ainoo mikä mulla tuli mieleen yhdysvalloista, siellä jos vaikka joudut onnettomuuteen tms joutuu maksaa ihan saatanasti itse, sen takia siellä kannattaa olla hyvä vakuutus ja kaikki... ainakin tietääkseni ?

    mut oi hitto ku selaaaa noita asuntoja ulkomailla ! ♥ talot on niiiiiiin paljon hienompiakin kuin suomessa :D

    VastaaPoista
  3. Nonni tää aihe kyl kosketti mua :D Oon kyllä niin sitä mieltä että epärealistisetki toiveet ja unelmat voi muuttuu toteen. Alat vaan pikkuhiljaa toteuttaa tota ja miettii miten toi onnistuis. Ainaki au pair saa helposti työluvat yms ;)
    Ite oon Tanskasta kotosin ja jokaisessa "hyvinvointivaltiossa" on osa asioist kunnossa ja joku vähä sit huonommin, melkeen kaikest selviytyy aina! Lähin myös reppureissulle viime jouluna ja kukaan ei uskonu et kestäisin sitä, mut mitä vielä se oli mun paras ratkasu tähän mennessä! Eli jos siltä tuntuu nii sit pitää vaa lähtee, vaikka kaikki epäilis sun ratkasuu :)
    Kaiken huipuks oon ite viel muuttamas Britteihin 1,5kk päästä vähintään viideks vuodeks ja voin kertoo et koko ajatus alkaa kauhistuttaa, mut aina pääsee takas kotiin, mun tapauksessa tosin Tanskaan mutta kuitenki.
    Kaikkia tarinoita kulttuurieroista löytyis vaikka kuinka, mut jotenki vaikee miettii vaan paria tähän :D

    Mut oikeesti, jos toi on sun unelma, tee kaikkes sen eteen, jos se ei onnistu sittenkään, lähet vaan jonnekki muualle, vaikkei se ookkaa sama asia! :) Mut ainaki tiiät et oot yrittäny.

    haha voi apua mikä romaani... :D

    VastaaPoista
  4. Ei oo yhtään naiivia eikä epärealistista :-) Saahan kaikilla olla haaveita ja sitä paitsi haaveet on mahdollista toteuttaa! Eikä ulkomailla asuminen oo mikään "ei-tule-koskaan-tapahtumaan" haave, sehän on vaan ittestä kiinni! Ja omasta halusta ja tahdosta. Nyt alat vaan suunnittelemaan ja ideoimaan! :)

    VastaaPoista
  5. Sanni: Ihanaa että aiot oikeesti tehä jotain sellasta :) Mua just ärsyttää se, ku tuntuu että monelta voi saada aika latistavaa palautetta... Mutta ei saa antaa niiden pysäyttää! Kertoile ihmeessä jos suunnitelmat etenee :)

    vilma: Vau! Ite oon kallistumassa New Yorkin suuntaan joidenki juttujen takia, mutta varmasti Los Angelesissa olis ihanaa:) Ja tosiaan joo toi vakuutusjuttu on aina tärkee, varsinki just jenkeissä! Tsemppiä sulle :)

    Minni: Kiitos neuvoista ja kannustuksesta :) Pienestähän se lähtee, ja just se on hyvä että ainahan voi tulla kotiin. Vähän varmaan ihanaa asuu Briteissä, siistii :) Toivottavasti sulla on hyvä olla siellä! Niinku sanoit, ni tärkeintä on tietää et ainaki yritti.

    Laura: Kiitos paljon kannustavista sanoista :) Mäkin uskon että kyllä kaikkeen pystyy jos tarpeeksi haluaa!

    VastaaPoista
  6. joku feimi sano joskus että ilman unelmia kaikki on epärealistista! en muista kuka, mut tulipahan mieleen :-D

    VastaaPoista
  7. Todellaki pystyy ! :) ku vaan tarpeeksi haluaa ja yrittää. Eikä luovuta heti (niinku mulla on tapana tehä jos joku asia ei onnistu sillä sekunnilla.. :D)

    VastaaPoista
  8. Hei!

    Eksyin blogiisi ja bongasin tämän kirjoituksen. Ensiapuna vois toimia blogien etsiminen aiheesta, ja toisena vinkkinä voin "suositella" omaa blogiani noin puolentoista viikon kuluttua, kun lähden opiskelijavaihtoon New Mexicoon vuodeksi. Ei ole mikään suurkaupunki se johon suuntaan, mutta jenkkijuttuja kuitenkin blogiin tulossa. :)

    Blogi on siis jo olemassa, siellä sitten juttuja Amerikan päästä noin parin viikon päästä.

    http://emninme.blogspot.com/

    P.S. Ei oo mahdottomia noi haaveet, voin kertoo ihan omasta kokemuksesta! :D

    VastaaPoista
  9. Kiitos paljon kannustuksesta, selailinki sun blogia jo ja innolla odotan, että pääset Jenkeistä kirjottelemaan :) Hyvää vaihtovuotta sulle!

    VastaaPoista
  10. tällänen teksti tuli kännispäiten bongattua sieltä poikaystäväni kaverin vessasta kehystettynä. muistin pari ekaa säettä ja googlasin loput. oli sen verran ravisteleva tapaus ja tähän postaukseen sopiva pätkä että oli pakko laittaa :)

    Those That Are Afraid To Fall Will Never Fly
    How will you ever know if you never try?
    Might just reach your goals and your every dream, you can never be sure
    If not, you can learn from the mistakes you make, at least you'll wonder no more
    The saddest thing is a life never lived, a desired task never tried
    Wishing stars never wished upon left floating in the sky
    Dreams left as dreams, hopes and ambitions pushed to the back of one's mind
    If you never speak you will never be heard if you don't seek you will never find
    Never let them tell you that you can't, shouldn't or you couldn't
    Never give them the satisfaction of being the reason that you wouldn't
    Never let their jealousy or disbelief be the reason you don't or won't try
    Don't let the only time you ever really fly be the day you die!

    -tapsa

    VastaaPoista
  11. Aww, ihana pätkä :) kiitos <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥