perjantai 3. kesäkuuta 2011

Hiuskriisi

Okei, nyt ei oo code yellow tai muukaan pahimman luokituksen kriisi, vaan sellanen peruskriisi, että mä vihaan mun hiuksia. Tää on tosi typerää valitusta, kun jotkut ihanat jaksaa vielä kehua mun hiuksia, kiitos teille! :)

Mua kuitenkin inhottaa nyt ajatus siitä, että mun hiukset on taas tällaset platinanvaaleat blondit, mikä ei oo mulle se ihanteellisin hiusväri mielestäni. Haluaisin hiuksistani siis vähän tummemmat, ihanat rantablondit. Tuo toimenpide kannattaa kaiken kokemukseni takia suorittaa kampaajalla, koska muuten tulos lienee vihreä, harmaa, punainen tai jotain siltä väliltä. Tässä vähän suuntaa, millaiset hiukset haluaisin:

haircolor
    kuvat google-kuvahaku

Eli vähän tollasta caramel, honey, beige... Perusajatus olisi TODELLA vaalean ruskeat hiukset vaaleilla, TODELLA ohuilla raidoilla, niin että näyttää luonnolliselta eikä raidoitetulta. Ymmärrättekö mua? :D

hiuksia2

Ensimmäinen kuva on No Fashion Victims-blogista, toinen google-kuvahausta.

Toinen juttu onkin sitten värin päässäpysyminen puhkiblondatuissa hiuksissa (=hius on "tyhjä", jolloin väri ei pysy sen sisällä). Toivotonta, sanon minä... Ovatko muut samassa tilanteessa? Apua ehkä vähän tarjoaa erilaiset värishampoot ja tehohoidot, uusin shampoohimoni kohdistuu L'Orealin Professionnel Expert Serie Gloss Color Beige-shampooseen (alla vasemmalla).

sävytteet

Olen ruksinut tuon Color Mask-kuvan, sillä en vaan pidä kyseisitä naamioista. En väitä, että ne eivät toimisi, mulle ei vaan sovi noi. Esimerkki: kokeilen Caramel-sävyä vaaleanruskeaan/vaaleaan tukkaan, ja hiuksiin tulee oransseja raitoja. Kokeilen Honey-sävyä vaaleaan tukkaan, eikä mitään tapahdu. Cacao-sävy teki sentään tulosta ja sopii kyllä, jos ruskea väri tahtoo haalistua hiuksista pois, mutta vaaleanruskeasta se teki jotenkin tosi ruman sävyisen.

Hirveen vaikeeta taas. Miksei koskaan voi olla vaan tyytyväinen siihen mitä on?

11 kommenttia:

  1. Heii kun merkitset noi lähteet niin "Google-kuvahaku" ei ole kyllä millään tasolla oikea lähde :)

    Tosiasiassa kaikkien kuvien linkittäminen ilman kuvaajan lupaa rikkoo tekijänoikeuslakia, oli lähteet merkitty tai ei.

    Mutta sellasta vaan ajattelin että jos noiksi lähteiksi laittaisit vaikka sen sivun mistä olet kuvan ottanut, Google-haku kun ei oo mikään lähde :)

    En siis sano pahalla eikä oo tarkotus olla mikää natsi mutta kunhan vaan tuli mieleen :D

    VastaaPoista
  2. ah iina mul on ihan sama ongelma! en tiiä mitä tekisin en tykkää et mun hiukset ois näin "tasaisen vaaleet" koska juurikasvu näyttää sit suht karulta ja muutenki jos on vähän tummempi sellanen "undertone" niin jotenkin iho ja silmät yms näyttää paljon paremmilta. noh meen tässä kohta kampaajalle ja mietin sitten mitä tehdään... tai sit värjään taas vaan juurikasvuu niinkuin aina kun en jaksa miettii mitä tekisin hiuksieni kanssa :D

    VastaaPoista
  3. Mä niiiin haluisin etten ois koskaan värjänny tukkaani ja nyt mulla ois ihanat ja paksut ja hyväkuntoset ruskeet hiukset joita voisin lähtee raidottelee ilman mitään probleemei :_D kelasin muuten koklaa ite tota caramel sävyy, mul on niin sekavärinewn tukka ettei oranssit raidat vois kamalasti pahentaa tilannetta :D

    VastaaPoista
  4. Käyppä kattoo tää blogi: http://leneorvik.modette.no/

    Mää sain inspiksen marssia parturiin kun näin tuon naisen ihanan väriset ja niin upeat hiukset. Enkä oo hetkeäkään katunu että menin värjäyttää tukan, nyt on paljon luonnollisemman näköinen ja juurikasvukaan ei kummittele niin paljoa kuin entisessä todella vaaleassa tukassa.

    VastaaPoista
  5. OPRI: Joo vitsi, kiitti kun sanoit! Mä oon varmaan nähny jonkun muun tekevän noin ja kuvittelin, että se riittää :) tästedes merkkaan lähteen ihan tarkalleen :)

    Nina: Niinpä!! Toisaalta tää on taas tää että mun mielestä sulle sopii noi vaaleetkin hirmu hyvin :)

    Lalalaura: NO NIINPÄ :D sit ku mä saan lapsia ni sanon niille ettei kannata värjää hiuksia :D

    Anonyymi: Oivoi ihanat hiukset! :O Ehkä mä teen samoin ja kävelen kampaajalle juurikin tuon kuvan kanssa :) Kiitos vinkistä!

    VastaaPoista
  6. Noista kolmesta kuvasta ne keskimmäiset hiukset! <3

    VastaaPoista
  7. Samuli: No mustki noi on ihanat mut ei niist sit kuitenkaan tuu tollaset :D!

    VastaaPoista
  8. Mun mielestä Alballa on kyllä kivan väriset hiukset, mutta en tiiä sopisko ne sulle :o Mutta esimerkiksi näyttäisit varmasti tosi hyvältä saman värisillä hiuksilla kuin tolla Emmillä.

    Blondi on sinänsä aika vaikee sävy koska se on niin pikkutarkkaa ja tulee helposti ihan väärän sävyset!

    Ps. ostin niit aurinkokapseleita, saa nähä miten ne toimii ;)

    VastaaPoista
  9. Niinpä! Mun pitäis mennä varmaan johonki värianalyysiin kattomaan täydellinen sävy :) Ja hei hyvä ku ostit niitä! Must ne on kyllä toiminu :)

    ps. olitko niissä johdonassarikokeissa? :D

    VastaaPoista
  10. Olin :'D oli aika vammasta istuu siellä iltaan asti ;) tuskin pääsen ku en jaksanu oikeen keskittyy. Tai muuten meni ehkä ihan ok mut se saksaosuus + haastattelu vähän takelteli :'D

    VastaaPoista
  11. Kävin muuten vastaa sun kommenttiin mun blogissa mut pakko sanoo viel et hassuu et jollain on niinki paljon yhteistä koska se on toosi harvinaista että jollain on melkein mitään samaa mun kanssa :'D

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥