keskiviikko 4. toukokuuta 2011

RUKin tanssiaiset

Auttakaa! Heinäkuussa juhlitaan Reserviupseerikoulun kurssijuhlaa, ja arvatkaa kenen poikaystävä on RUKissa ja arvatkaa kuka siis pääsee sinne juhlimaan.

Jos ei vielä selvinnyt, niin minä, ja mua hirvittää! Mulla on miljoona kysymystä juhlasta: Pukeutumiskoodi on pitkä iltapuku. Saako olla halkiota? Kuinka paljastava saa olla? Voiko hiukset olla auki? Pitääkö aterian aikana hartiat olla peitettynä? Millaiset kengät? Onko jotain superpahoja etikettivirheitä, joita voi vahingossa tehdä? Mitä siellä tanssitaan? Onko pakko tanssia? Mitä jos ei osaa tanssia? Jos joku on joskus osallistunut kyseiseen juhlaan/tietää asiasta, niin näihin kysymyksiin saa vastata! :) Entä onko lukijoiden joukossa tänä kesänä juhlaan osallistuvia? Olisi kiva kuulla kanssasisaria!

Oon siis tosiaan saanut tästä paniikin jo nyt aikaiseksi, koska haluan näyttää siellä hyvältä! Keräilin äsken vähän kuvia kauniista iltapuvuista ja jotain tällaista kaavailisinkin päälleni:

white

Näyttääkö valkoinen teidän mielestänne liikaa hääpuvulta? Musta vaalea mekko olisi vaan niin ihana ruskettunutta ihoa ja vaaleita hiuksia vasten... Tässä vielä räväkämpiä vaihtoehtoja:

pukuja

Olisihan värikäskin kiva, ja musta tietysti ajattoman elegantti.

mekkoja

Nämä ovat tarkoituksellä vähän övereitä, varsinkin tuo viimeinen (luultavasti myös sopimaton) - oli vaan pakko saada kuva siitä tänne! Aika upee. Onkohan joillain näin juhlalliset mekot?

Kaikki puvut (melkein kaikki prom dressejä) ovat osoitteesta www.simplydresses.com, eli Jenkkilän suunnalta. Pitäisi varmaan käydä katsastamassa Suomen juhlavaatekauppojen valikoimat ja lopettaa tämä unelmointi.

Hiuksiakin olen jo ehtinyt miettiä! En haluaisi mitään hullua kampausta, vaan jotkut siistit kiharat, jotka ovat tarpeeksi juhlalliset. Viimeinen kuva Eva Longoriasta on plan B, jos hiusten onkin oltava kiinni...

kampauksia

Rakastuin noihin Jessica Simpsonin hiuksiin ja meikkiin. Luonnollista, raikasta, kaunista. Sitä mä haen!

17 kommenttia:

  1. hei vitsi ihanii noi valkoset! oon nii kade ku pääset iha panostaa, ku en oo ite tanssinu ees vanhoi nii ei oo koskaa saanu pukee pitkää mekkoo yms!

    VastaaPoista
  2. Mustki noi on ihanan raikkaita :) vois kyl nyt oikeesti panostaa kerranki kunnolla, mun vanhatki meni sillee "njää"-asenteel :D

    VastaaPoista
  3. Etiketin mukaan iltapuvun kanssa hiusten on oltava kiinni, mutta (ikävä kyllä) nykyään tosi moni rikkoo sitä... :)

    VastaaPoista
  4. Okei, apua :s en vaan millään haluais laittaa kiinni... Kuinkahan paha virhe se sitten on?

    VastaaPoista
  5. mikset haluu laittaa kiinni? olkaimettoman mekon kanssa sellanen korkea nuttura näyttäis ihan sikahyvältä! sillai et sielt roikkuis jotain härpäkkeitä :D noista sun vaihtoehdoista mun mielestä toi 7 on paras: olkaimeton, ei hakiota värillä ei niin väliä mutta toi oli aika pirteä ja mukavan yksinkertainen malli. ite en näistä ruk etiketeistä tiiä, mutta minni on ollu 2 kertaa ni kysy siltä ;)

    VastaaPoista
  6. Oon myös kutsuttu aveciks kurssijuhlaan. Jännittää jo ja oon ihan innoissani! En oikeestaan tiedä koko juhlasta mitään/mitä siellä tehdään. Netistä oon kyllä vähän selvitellyt. Puvun halkioista ja paljastavuudesta en tiedä mitään. Jostain luin ettei puku saisi olla liian prinsessamainen, siis paljon tylliä alaosassa.. Mutta jos juhlaa pidetään linnanjuhlista seuraavana niin eiköhän sinne käy lähes millanen puku vaan.. Kengät voi olla sirokorkoset avokkaat. Jostain oon kuullu et varpaat ei sais näkyä, mut en sit tiiä pitääkö paikkansa.. Yleensä iltapuvun kanssa hiukset pitää olla jotenkin kiinni. Haluisin itse tyyliin tollein kun tolla keskimmäisellä, kai ne sillein voi laittaa? Aterian aikana hartiat pitää olla peitettynä. 7. on puvuista kivan yksinkertanen. 5. on muuten hieno mutta siinä on mun mielestä liian levee helma.

    VastaaPoista
  7. Nina: En tiiä, on vaa turvallisempaa jos hiukset on auki! Ja siinä on seki et kammoon mennä kampaajalle laittaa kampausta ku siit voi tulla huono... :s Ja viel ku se on siel Haminassa, ni en tiiä miten se kampaajakaan onnistuis :D Pitää kyl kysyy Minnilt!

    Anonyymi: Kiva kun kommentoit! :) Mäkin oon jotenki ihan hukassa, että millastahan siellä oikeen on, ite katoin jotain kuvia ja musta ne näytti vaan hulluilta bileiltä, mutta ehkä ne kuvat oli jostain jatkoilta :D Ja kyllä mä uskon, että hiukset voi ainakin laittaa tolleen miten tolla keskimäisellä, ellei sitten prkl aukikin! :D Ootko ite miettiny millasen puvun laitat? :)

    VastaaPoista
  8. Heiii oli pakko pistää kommenttia nimittäin itse olin juuri viime joulukuussa avecina kyseissessä juhlassa! :) Elikkä mun ymmärryksen mukaan halkiota ei saa olla mekossa eikä paljastavaa mekkoa muutenkaan siellä hyvällä katsota :D Itsellä hiukset oli kiinni, mutta monia löyty myös avonaisilla. Kaikki ei noudattanut etikettejä, mutta voit kuvitella katseiden määrää kun yksikin neiti ilmestyin polvimittaisessa mekossa ja muilla iltapuvut! Päivällisellä olkapäät pitää olla peitettynä ja kengistä oli mainittu sen verran ettei varpaat saa näkyä, eli ei avokärkisiä. Vaikkei kengät tosin mekon alta sielä miltei kellään näkynytkään. Mielestäni pahin moka olisi juuri liian paljastava mekko ja muutenkin alipukeutuminen! Itse laitatin hiukset tutulla kampaajalla sekä mekko teetätettiin mittatilaustyönä. Oma iltapukuni muistutti melkolailla 5. mekkoa, tosin tumman liialana oli itsellä. Tanssia ei ole todellakaan pakko. Itse harmikseni missasin itse tanssit kokonaan, viihdyttiin uo:ni kanssa liian hyvin anniskelualueilla juttelemassa ja seurustelemassa muiden kanssa. Edes yksi valssi olisi ollut kiva käydä tanssimassa :/ Mutta kokonaisuudessaan kaikkiaan mahtava juhla ja muutenki koko se aika mitä sielä vietettiin, hotelli yms. Toista tilaisuutta ei varmaankaan tule joten todellakin kaikki irti tästä tilaisuudesta! :D Mutta niin ehkä pahin virhe minkä voi tehdä, minkä viime joulukuun juhlassakin yksi nuori neiti ainakin teki, on vetää perseet, laatata ymppäri paikkaa ja sammua!!!! :D Mutta hauskaa juhlan odotus aikaa, itseä ainakin jännitti todella paljon! ja tietenkin mitä parasta juhlaa!! :)

    VastaaPoista
  9. Kiitos tosi paljon kommentista, auttoi kyllä todella paljon :)) Apua, nyt kyllä jännittää, haluan vain sulautua joukkoon - pahinta olisi jos mua katottaisiin just jotenkin pahalla, kun on tehnyt jonkun kamalan etikettivirheen :D Nyt jännittää myös se, että tulenko toimeen kaikkien kanssa ja osaanko olla sellanen seuraneiti siellä...;) Mutta kiitos tuhannesti avusta ja toivotaan, että juhlasta tulee yhtä onnistunut kuin sinulla! :)

    VastaaPoista
  10. Ei pahempaa etikettivirhettä varmaan oo, kun että tulis lyhyessä hameessa! :D Oon ajatellu itelle tummansinistä pukua, lähes ton mallista mikä toi 5. on. Yläosassa menee sellanen blingbling kasa keskeltä alaspäin, mut helma on vähän kapeempi kun 5. Pitäis käydä sovittamassa :) Oon ihan koukussa juhlapukujen katteluun! Valkonenpuku olis hieno mut mun mielestä se kyl aina näyttää vähän hääpuvulta.. Mä en ainakaan osaa tanssia, mutta kai siellä pitäis käydä vähän pyörähtelemässä :D

    VastaaPoista
  11. Joo älä, ois vähän noloa kyllä mennä lyhyessä puvussa :D Okei, jos kaikki laittaa ihan tollasen kunnon tanssiaispuvun ni kai munkin sit pitäis... Ah haluun päästä kattelee niitä kyllä, varmaan ihanaa sovitella kaikkia nättejä pukuja :)

    Kiitos vielä kaikille avusta, ottakaa yhteyttä myöhemminkin, varsinkin juhlaan tulijat, ehkä nähdään sitten paikanpäällä ;)

    VastaaPoista
  12. Olin RUK:in kurssijuhlassa avecina vuos sitten tammikuussa. Mulla itelläni oli wanhojen puku päällä,niin kuin melkein jokaisella siellä. Eli jotain sen tapasta. Sitä ruokailua ei kannata stressata, ite petyin siihen _tosi_ paljon, syötiin nimittäin siellä (öö mikä se nyt on) missä ne inttipojatki ruokailee...... -,- sentää ei tarvinny niistä peltimukeista juoda mutta silti.. Tuli vähän semmonen kouluruokailu fiilis, et joo syön perunaa tässä yllöset päällä mitä vittuaaaa, odotukset tais olla vähä liian korkeella :D Eipä siel tarvinnu tanssia jos ei halunnu, kyl siel kaikki tais sen yhen valssin vetästä (varma täysin en oo ku olihan niitä pareja siellä satoja:D) eikä siellä kukaan kato että osaako oikeesti tanssia vai veteleekö jotain omaa. Mutta muuten tosi hauska kokemus jajaja nii ei tota mahdollisuutta tuu todellakaan kaikille vastaan elämässä :)Ihan rento meininki siel oli, vaikka itekkin hermoilin koko jutusta iiihan hirveesti ja pukua korjailtii vielä koko edeltävä yö =D jepjep.

    MUTTA, en oo sitte ihan varma, toi missä olin ni oli maavoimien(?) RUK kurssijuhla Haminassa, mutta mun kaveri oli merivoimien (?) kurssijuhlassa viimetalvena ja niil oli kyl siel ollu huikeen tarkkaa ja illallinen + koko juhla kaikkien mahdollisten etikettien mukaan.

    Ja kyllähän siellä sit juodaankin jos haluaa (anniskelu) ja mekin lähettii jatkoille baariin Kotkaan kun hotellikin oli siellä.

    VastaaPoista
  13. Kiitos paljon tietopaketista, vitsi, mä olin visioinut laittavani kyllä "iltapuvun" mutta ehkä mun pitäs laittaa ihan tanssiaismekko.... Toivon ettei siellä oo ihan sairaan hienoa ni ei ainakaan tuu sellanen tyhmä olo :D Poikaystävä on onneks ihan vaan "maa"voimissa, en tosiaa tiiä onks toi oikee termi :D Vähän kivaa kyllä ku kaikki on just kertonut et siel oli tosi hauskaa :) Innolla odotan!!

    VastaaPoista
  14. mä olin viime joulukuussa ja olin kuvien perusteella olettanu et kaikilla on sellanen hillitty vanhojentanssipuku, joten laitoin itekki sellasen. sitte ku paikalle päästiin nii jopa ehkä puolella oli sellanen juhlapuku ja alko hullusti ärsyttää ku itel oli tylsä vanhojentassimekko. eli kantsii vaan laittaa iltapuku jos siltä tuntuu :)

    VastaaPoista
  15. Okei no mut hyvä! Harmi että olit sitte laittanu sen vanhojentanssimekon :( Onneks mulla lähtee yks kaveri sinne myös, niin voidaan laittaa ne iltapuvut yhessä niin kumpikaan ei oo ainakaan ainoo :D

    VastaaPoista
  16. Moi!
    Mäki oon menossa heinäkuus RUKin tanssiaisiin, eikä tosiaan oo ketään tuttua, jonka tietäsin sinne menevän tai olleen siellä.

    Mun pari sano että me majotutaan Kouvolaan johonki hotelliin. Jos oot jo kuullu että majotut Kouvolaan hotelliin ni lisää mut msn pixxeli@hotmail.com ni voidaan auttaa toisiamme laittaa lässähtäneitä kampauksia hotellilla ;)

    Jos et, niin jään silti seurailemaan blogias ja oottamaan jos tänne tulis uutta päivitystä asiasta! :)

    VastaaPoista
  17. Hei kiva kuulla että tuut! :) Mulla on kyllä miljoona ongelmaa just esim. sen kampauksen kanssa, koska kuka kampaaja tekee jonkun kampauksen joskus viideltä aamulla kun lähtö sinne Haminaan on tyyliin kuudelta...!! Mutta joo, olis kiva nähä siellä, ilmottelen heti ku saan infoa siitä hotellista! :)

    Jos muuten luet tän vastauksen niin lähdetkö Helsingistä sinne, vai missäpäin Suomea asustat?

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥