torstai 26. toukokuuta 2011

Make me beautiful, Vitamin E

Hei vaan kaikille :) Pääsykokeet oli ja meni, siel oli kamalaa. Mä näytin ihan hirveeltä, koska sinne kasiks aamulla suoriutuminen vaati multa jo niin paljon etten ehtiny "laittautua". Sit siellä oli nää taiteilijaporukat niiiiiin viimesen päälle sisustussuunnittelijaa vaatteita ja hiuksia myöten että oksat pois. Tunsin itseni ulkopuoliseksi :( Anyway, ne kokeet meni yllättäen päin prinkkalaa ja tein perus Iinat, eli piirsin ohi aiheen. Esim. ekassa tehtävässä piti piirtä hämärä huone jonkun siellä lymyilevän linnun näkökulmasta, ja musta tuntuu että sen linnun piti istua jossain, kun taas mun kuvassa se lensi ikkunaa päin. Hups. Seuraavaksi piti suunnitella lentokoneen turistiluokkaan uusi tilaratkaisu tai väriä ja helpotusta tuova tuote, ja mähän tein sitte mainostyyppisen kuvan sellasesta tytöstä, joka nojailee mukavasti värikkääseen, sydämenmuotoiseen tyynyyn....Hyvä Iina. Mä en vaan usko, että tota nyt haettiin. Mun käsi oli muuten ihan sairaassa krampissa sen 7 tunnin piirtämisen jälkeen :D

Onneks meillä oli siinä piirrustustehtävien välissä tunnin tauko, ja mähän suuntasin Day-kauppaan, kun kerrankin olin Bulevardille eksynyt. Ostinkin sieltä söpön avaimenperän muistuttamaan, että what's important in life

P5250357 (2)

Ostin myös itselleni kokeen jälkeen palkinnoksi mm. hopeashampoon, ekaa kertaa Four Reasons-merkkisen itse asiassa. Kerran oon tota kokeillut, ja ihan kivaltahan tuo vaikutti. Tuoksu ei kyllä miellytä, mutta toisaalta - onko kukaan ikinä törmännyt hyväntuoksuiseen hopeashampooseen? :D Mä en nimittäin ole. Kuitenkin plussaa shampoossa on esim. suht halpa hinta, tämä maksoi vain 8,90 e siinä Citykäytävän Anttilan viereisessä kampaamokaupassa (mikä ihme sen nimi on ??).

Farkut olivatkin oikea löytö! Ihanat tollaset tummat, sain itteni ahdettua (noiden jalkaansaanti on oikeesti prosessi) vieläpä XS-kokoon että pysyy varmasti kireänä ;) Ja parasta noissa oli tietysti hinta, 24,95 e! Käy mulle. Tämän halvan huvin tarjosi siis ONLY.

ostoksia2

Apteekista lähti mukaan tällainen tuote:

P5260415

Ja sitten palataan otsikossa mainittuun aiheeseen, eli aknearpien vaalentamiseen kasvoissa! Noh, itsehän en ole mistään kunnon aknesta koskaan kärsinyt, mutta huonosta ihosta kuitenkin. Iho ainakin on todella epätasaisen värinen juurikin vanhoista jäljistä johtuen, joten päätinpä ottaa kokeiluun erään legendan: E-vitamiinin. Näitä kapseleita en nähkääs suinkaan aio syödä; ne rikotaan neulalla, puristetaan nesteet pihalle ja levitetään naamaan yöksi. Tämän konstin toiminnasta on todella ristiriitaista tietoa netissä (kuten kaikesta?), mutta päätinpä nyt kokeilla. En vaan jaksaisi olla aina niin tyytymätön kasvojeni ihoon, eli pienikin muutos ilahduttaisi... Sinkkipastaa olen muuten arpiin kokeillut, eikä siitä kyllä mielestäni ollut oikeen hyötyä.

Toinen juttu on ihon epätasaisuus. Kuvistahan tämä ei näy, mutta ihoni on joiltain kohdin inhottavan epätasainen ja ruman näköinen, vaikkei epäpuhtauksia olekaan :( Mitä asialle voisi tehdä? Onko kellään kokemusta esim. kosmetologilla tehtävästä hionnasta?

Mutta joo, mä lähen nyt Tapsan kanssa kävelylle (klo 2:38)! Öitä :)

18 kommenttia:

  1. Ite oon kuullu monelta että niillä olis auttanu ns. etanavoide, joo tiiän, kuulostaa inhottavalta :D Lisää hyvää tietoa löytyy aknearvista mm. täältä: http://www.terveydenjuuri.fi/?p=670
    Itekki aattelin koittaa jotain noista keinoista kunhan pääsen tästä varsinaisesta aknesta eroon!

    VastaaPoista
  2. Sul on tosi kiva blogi, onneks eksyin tänne! =)

    VastaaPoista
  3. Anonyymi: Kiitos avusta, toi sivu vaikuttaa tosi hyödylliseltä! :) Etanavoide....nam :DD Pitää selvittää aiheesta lisää!

    Ja onnea aknen nujertamiseen sinulle :)

    Anonyymi: Voi kiiiiiitos! <3 Tervetuloa lukemaan :)

    VastaaPoista
  4. mulla oli joskus kaks vuotta sitten tosi epätasanen iho, ei mitään suuria finnejä, mutta just semmosta pientä syheröä poskissa, nenässä ja otsassa. mä menin ihotautilääkärin luo ja mulle määrättiin roaccutan-kuuri, lääkkeen nimi oli isotretinoin actavis (yleensä sitä määrätään just pahasta aknesta kärsiville), mutta se ihotautilääkäri sano, ettei se mun epätasaisuus lähtis millään pikkukikoilla. ensin iho paheni kuurin myötä, mutta sitten se 3kk sisään uusiutu täysin ja nyt on iho ollu siitä lähtien ku vauvan peppu lukuunottamatta muutamaa silloin tällöin ilmestyvää yksittäistä näppyä!
    eli mä suosittelen käyntiä ihotautilääkärillä ja sä saat varmasti sen kuurin kyllä, jos sulla on ollu samantyyppinen iho ku mulla joskus.. :) vaikka se kallis kuuri onkin, niin se ainoa joka toimii varmasti. kokeilin itekki aikoinaan elivo-kapseleita ja terasykliiniantibioottei, mutta ei ne mitään auttanu...
    eka kerta ku kommentoin tänne (ja vielä tällaisesta asiasta....), mutta halusin vaan sanoa, että sulla on tosi kiva blogi ja löysin paljon uusia vinkkejä kuten noin hampaiden valkaisuliuskat! kiitos :)

    VastaaPoista
  5. toinen pääsykoekokelas!26. toukokuuta 2011 klo 15.41

    Olin samoissa pääsykokeissa, jee! :D Hain ihan huvikseni, ku oon Torkkelissa ollu ja huomas kyllä pääsykokeissa: en tajua miten ihmiset sai tuhlattuu siellä koko ajan, mä ja muut samasta koulusta olevat palautettiin ekana työt ja lähdin jo ennen kolmee pois :D Mä jo varjostin, ku muut vasta lopetti luonnostelun??? :D mutta mulla meni yllättävän hyvin siihen nähden, että menin sinne vaa huvikseni mitää stressaamatta vaan piirteleen :D en kyllä tosin ymmärrä, että miten sen ekan tehtävän voi ees ymmärtää väärin, ku rivien välistä paistaa aika selvästi, että PIIRRÄ LINTUPERSPEKTIIVISTÄ :D Kaikista vaikeimpia perspektiivejä piirtää, ilmeisesti ne karsii sillä porukkaa pois. Puolen tunnin päästä tulee tulokset, saa nähdä pääseekö jatkoon! :D

    VastaaPoista
  6. heheh mulla on ainakin ihan hyvän tuoksusta hopeshampoota, ei se nyt mikään ihana tuoksu ole mut ei pahakaan mun mielestä :D. Schwarzkopf (kammottavan vaikea nimi tosin kirjoittaa, piti tarkistaa googlesta :D) Bonacure kyseessä siis. Ja sen kampaamokaupan nimi on Sitruuna ellen väärin muista ;) just hyvä kauppa kyllä.

    VastaaPoista
  7. Tuulia: Kiitos kommentista! Roacuttania olen tosiaan itsekin harkinnut, mutta olen kuullut kamalia tarinoita ihon kuivumisesta ja nenäverenvuodoista jne... Mutta kyllä se taitaa olla ainoa vaihtoehto :(( Antaakohan ne sen kuurin varmasti kanssa, jos ei ole oikeasti tarvetta? :/ Mutta joo, tervetuloa lueskelemaan blogia ja kiva jos on ollut hyötyäkin! :)

    toinen pääsykokelas!: Joo, kyllä mä sen tajusin mutta ajattelin että se lintu voi lentää vaikka lattian rajaan kököttämään :D Eihän sitä voi tietää! ;) Vaikka varmasti tota haettiinkin. Eipä siinä mitään, emmä jatkoon päässytkään :D Mulle kävi vielä silleen että aloin piirtää ja siinä vaiheessa tajusin, että oho, perspektiivi on nyt tämä enkä jaksanut lähteä muuttamaankaan :) Mutta hyvä jos meni hyvin, toivottavasti pääset jatkoon!

    Nina: Hei itse asiassa mulla on ollut tota ja se oli kyllä ihan ok-tuoksuinen, tai just sellanen mukiinmenevä :D Mutta haluisin sellasen oikeesti hyväntuoksusen <3

    VastaaPoista
  8. jep jep kerro mullekki sit jos löydät sellasen :D mulle joku shampoon tuoksu ei oo niin justiinsa kunhan ei kauheen pahalta löyhkää...

    VastaaPoista
  9. Mulla ei ainakaan kuivunu iho mitenkää pahasti (huulet ehkä eniten joita pitikin olla kokoajan bepanthenilla rasvaamassa), mutta toisaalta rasvaan muutenki kosteusvoiteella/öljyllä aina meikit pestyäni nii voi olla et siks mun iho ei päässy kuivumaan... :) Kauheinta musta oli se pahenemisvaihe ku iho kukki ku viimeistä päivää, mut onneks se ei kauaa kestäny! Mulle se ihotautilääkäri määräs roan samantien ku oli kuullu et olin jo syöny sen yhen antibioottikuurin eikä se ollu sillon auttanu mitään... :) joillekkin jo se antibioottikuuri saattaa auttaa tai jo e-pillereiden vaihto auttaa!
    toivottavasti pääsisit eroon tosta inhottavasta epätasaisuudesta, sillä mulla ainakin on itsetunto parani paljon nyt ku iho on paremmassa kunnossa =)

    VastaaPoista
  10. Okei no hyvä ettei se sit ollut niin radikaali :) Mä ajattelin että ryhtyisin tohon sen RUK:n kurssijuhlan jälkeen, sillä en uskalla riskeerata että näyttäisin siellä iha järkyttävältä :DD Kiitos avustasi <3

    VastaaPoista
  11. Ite olen kyseisen Roaccutan-kuurin syönyt ja täytyy kyllä sanoa, että kaikki ne yo-kirjoituksissa alkaneet vuolaat nenäverenvuodot, kuivuudesta auenneet suupielet ja kiristävä iho olivat kyllä vaivan arvoisia. Iho on nykyään lähes yhtä hyvä kuin ennen akneani. Mitä ihmeellisempiä ihon tilanteen "pahenemisia" ei kuurin ainakaan mulle tullut. Sen kuitenkin huomasin, että jos liian rasvaisia voiteita ja pesuaineita käyttää se huonontaa selvästi lääkkeen vaikutusta. Ihon on kuitenkin tarkoitus kunnolla kuivua ja hilseillä pois. Antibiootit ei mullakaan tehonnut enkä usko että niistä on kellekään pidemmän päälle hyötyä kellekään varsinkaan Iinan tapauksessa ja mun mielestä antibiootteja ei kannata "turhaan" syödä.
    Ja suurimmasta osastahan lääkkeistä patentit on poistettu, että kuuri tuskin nykyään ihan hirveesti maksaa. Sillon kun itse söin niin tuli kyllä melkee n200 euron kulut lekurimaksuineen päivineen. Kannattaa myös vaihtaa halvempiin rinnakkaisvalmisteisiin eikä ottaa tuota "itse" Roaccutania. Isotretinoinhan on se vaikuttava aines :)

    tapsa

    VastaaPoista
  12. nosiis ihon hyvinvointihan lähtee siitä mitä suuhus pistät. syö paljon enemmän kasviksia ja hedelmiä. mieti aina niitä syödessäsi että laitat vitamiinia suuhusi. oon jättäny oikeestaan ruokavaliostani pois leivät yms. ja sitten lisänny tosi paljon salaattien ja hedelmien syöntiä ja ihon väri on tasaantunut. ja mulla on ollu kauhee akne, niin tiedän mistä puhun! kannattaa kokeilla. esimerkiksi ihan ruukkusalaatti ja kurkku on tehokkaita (paljon vettä ja lehtivihreetä).

    VastaaPoista
  13. Anonyymi: Joo, niinhän se varmaan menee... Pitäis kyllä muutenkin lisätä noita kasviksia ja hedelmiä ruokavalioon, eli voisin kokeilla! :)

    VastaaPoista
  14. oivoi,kerro sit heti jos alat huomaamaan et noi e-vitamiini "Liuokset" tai siis se levitys auttaa niihin arpiin yms!:) Oon samassa tilanteessa ja ois kiva kulkee kesällä ilman meikkiä niin ettei tarvitse hävetä... Kiitti jo etukäteen !!!:) Ps. löysin tän blogin just ja alan lukea tätä anonyymina ; )

    VastaaPoista
  15. Tervetuloa vaan lukemaan! :)) Kerron kyllä, vielä en kyllä ole näin viikon jälkeen ihmeempiä huomannut, yhyyy :D Noooh, kaikkea täytyy kokeilla...

    VastaaPoista
  16. Mulla on schwarzkopf BC bonacure hopeashampoo, joka tuoksuu niin ihanalta(vähän ku ois just tullu kampaajalta,ja on laitettu kaikkii kampaamotuottei) jooo...mut suosittelen lämpimästi:) jos haluu hiuksista semmoset vähän "kylmän väriset"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oon testannu ja tykkäsin kovasti!! Ihana tuote :)

      Poista
  17. Kiva postaus, olen uusi lukija ja päädyin vasta äsken tänne. Olen kyllä positiivisesti yllättynyt, kiitos! (Ps. Katsoin että tuo avaimenperä olisi käsiraudat��)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥